4 haftada yağlarınızı yakın! İşte tüyolar

Yağlarınızdan kurtulup fit bir vücuda kavuşmayı kim istemez ki! Hayatınızda yapacağınız birtakım değişikliklerle bunu gerçekleştirmeniz mümkün. Diyetisyen Berrin Yiğit tüyoları paylaştı

02 Ocak 2019, Çarşamba 10:28 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Önceki Fotoğraflar

AKŞAM


● Haftada 3 kez etli salata (200 gram balık ızgara veya 1 el kadar ızgara et/organik tavuk/hindi olabilir)


NOT: Hindi, içeriğinde bulunan ‘triptofan’ sayesinde yağ yakımına daha çok destek verir.


● Haftada 2 kez limitsiz dolaşım hızlandıran kış çorbası (tarifi sağ üstte)

● Haftada 2 kez 4 yemek kaşığı etsiz baklagil yemeği, 6 yemek kaşığı etsiz sebze yemeği ve salata


ARA


● Rezene/ Ihlamur/ Papatya çayı (6 adet kiraz sapıyla demleyin)


UYARI: Bu menüyü 4 haftadan uzun süre uygulamayın. Herhangi bir hastalığınız varsa doktorunuza danışın. Hamileler, emziren anneler, gelişme çağındaki çocuklar, yaşlılar, yeni ameliyat olmuş kişiler de bu diyeti uygulamamalı.

ENERJİ SALATASI

ENERJİ SALATASI

MALZEMELER:


● İstediğiniz kadar ince kıyım kırmızı dolmalık biber, maydanoz, dereotu, nane

● 2 yemek kaşığı nar

● 2 yemek kaşığı lor peyniri

● 1 adet haşlanmış yumurta

● 4 yarım ceviz içi

● Sos için 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 çay kaşığı doğal nar ekşisi


HAZIRLANIŞI: Zeytinyağı ve nar ekşisini iyice çırpın ve salatayı bu sos ile harmanlayın. Üzerine sırasıyla diğer malzemeleri ekleyin.

DOLAŞIM HIZLANDIRAN KIŞ ÇORBASI

DOLAŞIM HIZLANDIRAN KIŞ ÇORBASI

MALZEMELER:


● 1/2 orta boy lahana

● 1 orta boy kase ufak ufak doğranmış kereviz (sapı ve yapraklarıyla)

● 1 adet küp küp doğranmış soğan

● 1 el kadar didiklenmiş ve haşlanmış tavuk veya hindi göğsü veya 1 avuç mercimek

● 1 adet küp küp doğranmış havuç

● 1 demet dereotu

● 2 diş sarımsak

● Limon

● Baharat


HAZIRLANIŞI: Üzerini üç parmak geçecek kadar su ekleyip malzemeleri pişirin. Servis sırasında dereotu ekleyin. Bol baharat ve limon ilave edebilirsiniz.

DÜZ KARIN İÇİN YOĞURTLU KARIŞIM

DÜZ KARIN İÇİN YOĞURTLU KARIŞIM

MALZEMELER:


● 1/2 adet rendelenmiş mor havuç

● 1/2 adet küçük haşlanmış pancar

● 1/2 adet rendelenmiş yeşil elma

● 2-3 yemek kaşığı kıyılmış ceviz

● 1 kase yoğurt


HAZIRLANIŞI: Yoğurdun içine malzemeleri ekleyin ve iyice karıştırın.

YAĞ YAKICI ÇAY

YAĞ YAKICI ÇAY

1 litre suya

● 1/2 adet yeşil elma

● 5 adet top karabiber

● 2 adet karanfil

● 1 tutam ıhlamur

● 1 adet çubuk tarçın atın ve 5 dakika pişirin. Altını kapattıktan sonra 1 yemek kaşığı yeşil çay, 1 yemek kaşığı mate çayı, 1/2 limon veya portakal veya 1 dilim ananas ve taze nane yaprakları ekleyip demleyin. Bu çayı gün içinde aralıklı tüketin.

DİYETİ UYGULARKEN BUNLARI UNUTMAYIN

DİYETİ UYGULARKEN BUNLARI UNUTMAYIN

● Her gün 2 litre su için. Sularınızı sebze ve meyvelerle canlandırın. Özellikle taze zencefil, limon, naneden oluşan karışım yağ yakımına destek olur.


● Kahve içiyorsanız yanında mutlaka büyük bir bardak su için.


● Beslenmenizde avokado, zeytinyağı, hindistan cevizi yağı gibi sağlıklı yağları kullanın. Sağlıklı yağların vücutta depolanmış yağları yakmadaki desteği çoktur.

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ AZ YAĞLI OLMALI

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ AZ YAĞLI OLMALI

● Elma sirkesi ve baharatları bol kullanın. Özellikle acı biber, zerdeçal, zencefil, kimyon, kekik ve sumak yağ yakımına destek verir.


● Süt ve süt grubu besinlerin light olanlarını tercih edin.



● Kısa sürede hızlı fark yaratabilmek için haftada en az 4 kez 1 saat yürüyüş yapın.


● Uyku süresine ve kalitesine önem verin.


● Stresinizi iyi yönetin.

YIL BOYUNCA UZAK DURUN

YIL BOYUNCA UZAK DURUN

● Şeker

● Beyaz unlu hamur işleri

● Gazlı içecekler ve hazır meşrubatlar

● Paketli bisküviler

● Fast food

● Cips

● Kızartılmış ürünler

● Sakatatlar

● Salam, sosis gibi şarküteri ürünleri

● Alkol



HAZIRLAYAN: ÖZGÜR GÖKMEN ÇELENK

ozgur.celenk@posta.com.tr

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Meme kanseri tedavisinde fitoterapi yöntemi