'Diyeti bozdum': Çok yediğim günün ertesinde ne yapmalıyım?

Bir süredir diyetinde hiç fena gitmediğini düşünürken bir akşam yemeği daveti geldi. Sen uzun zamandır evde pilav pişirmiyorsun ama bir baktın, o da ne dumanı üstünde tüten tereyağlı bir pirinç pilavı. Buna karşı koymak içi taş olması lazım insanının. Yani her insan 'diyeti bozdum ertesi gün ne yapmalıyım' gerginliğini yaşıyor. Önemli olanın dengelemek olduğunu şimdi göreceksiniz.

24 Şubat 2021, Çarşamba 12:59 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Günlük 110 kalorilik kesinti

Günlük 110 kalorilik kesinti

Beslenme uzmanları bu durumdan büyük bir zarar görmeyeceğinizi ancak hemen bu gidişe bir son vermeniz gerektiğini belirtiyorlar. Moralinizi bozup, olan oldu artık mantığıyla kontrolünüzü iyice kaybetmeniz yapmanız gereken en son şey. Aksine bu küçük kaçamağın zararlarını tamamen silmek için egzersiz yapabilir, zaten düzenli olarak yapıyorsanız biraz daha yoğun hale getirebilirsiniz. 5 gün boyunca her gün yarım saat yürüyerek (5x160=800) ve günlük yaklaşık 110 kalorilik bir kesinti yaparak (bir bardak meyve suyu, bir kase meyveli yoğurt, bir tane kurabiye) 1.570 kalori yakmanız mümkün.

Çok yediğiniz günler uykunuzu iyi almaya bakın

Çok yediğiniz günler uykunuzu iyi almaya bakın

Colorado Üniversitesinde yapılan bir araştırmada, deneye katılanlar arasında sadece beş saat uyumalarına izin verilen grubun, dokuz saat uyuyan gruba göre ertesi gün daha fazla yemek yediği, ayrıca daha fazla karbonhidrat ve yağ tükettiği gözlemlendi. Uykusuzluğun neden olduğu halsizliği yok etmek ve enerji sağlamak için karbonhidratlara sarıldığınız bir gerçek. Bu yüzden yeterince uyumak kilo kontrolünde hayli önem taşıyor.

Mantıklı atıştırmalıklar yiyin

Mantıklı atıştırmalıklar yiyin

Protein bakımından zengin atıştırmalıklarla tokluk sürenizi uzatırken, ani bastıran yeme isteklerinden de korunacaksınız.

 En yüksek kalorili ürünleri ikindiye saklayın

En yüksek kalorili ürünleri ikindiye saklayın

Mutlaka yiyecekseniz gecenin geç vaktini ya da uyanıp yemeği aklınızdan çıkarın. Eğer o çikolata içinizi gıcıklıyorsa ve onu sakladığınız yerden çıkarmayı kafanıza koymuşsanız ikindi öğünü en güzel zaman, ve 4-5 parça çikolatayı 1 su bardağı soğuk süt veya meyve ile yemek en doğrusu.

 Haftada 5 gün 45 dakika yürüyüş kurtarıcınız olacak

Haftada 5 gün 45 dakika yürüyüş kurtarıcınız olacak

Beslenme uzmanları, aşırı yeme krizi bittikten ancak 72 saat sonra gerçek kilonuzu görebileceğinizi söylüyorlar. Çünkü bu sürede vücudunuz fazla suyu atacak (hatta bu süreci daha da hızlandırmak için bol bol su için) ve ne kadar kilo aldığınızı anlayabileceksiniz. Aşırı yemek yiyerek geçirdiğiniz bir hafta sonundan sonra, eğer hemen sağlıklı rutininize geri dönerseniz, yaklaşık üç hafta içinde hiçbir şey olmamış gibi, sağlıklı bir şekilde eski kilonuza dönebilirsiniz. Bu süreci hızlandırmak için haftada beş gün 45 dakika boyunca yürümeye ya da bisiklete binmeye ayrıca yediklerinizden günde 200 kalorilik bir kesinti yapabilirsiniz.

 Kahvaltıda ne yediğiniz önemli

Kahvaltıda ne yediğiniz önemli

Peki böyle sabahlarda ne yemeli? Lif oranı yüksek gıdalar, önceki gün tüketilen ağır yiyeceklerden sonra sindirim sisteminizin düzene girmesini sağlarken, protein ağırlıklı besinler de sizi tok tutarak gün içerisinde fazla yemek yemenizi engelleyecektir.

Güvenli liman, salata ve yoğurt

Güvenli liman, salata ve yoğurt

Krizden sonraki gün, akşam öğünlerinizde peynirli ve az yağlı bir tabak salata veya bir kase yoğurt yiyin. Ertesi gün eski kilonuza yaklaştığınızı görecek, motivasyonunuzu yeniden toparlayabileceksiniz.

 Patates, pirinç ve hamur işlerine veda

Patates, pirinç ve hamur işlerine veda

Beslenme uzmanlarının tavsiyesi, böyle bir dönemden sonraki ilk hafta kesinlikle, patates, pirinç ve hamur işleri gibi nişastalı ve karbonhidrat ağırlıklı besinleri tüketmemeniz. Bunların yerine bol bol sebze ve meyve yemeniz. Hatta bu bir hafta boyunca kalori kontrollü bir diyet yapmanız şart.

Tartılmayın

Tartılmayın

Çok yediğiniz bir günün ertesi sabahı, tartı muhtemelen alışageldiğiniz sayıyı göstermeyecektir. Tartıda gördüğünüz sayı cesaretinizi kırabilir, eğer kilo vermeye çalışıyorsanız size ilerleme kaydetmediğinizi düşündürtebilir. Bu yüzden tartılmak için iki gün bekleyin ve yanıltıcı sonuçların motivasyonunuzu düşürmesine izin vermeyin. Bu şekilde gerçek kilonuzu da öğrenmiş olacaksınız.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Fazlası zarar! Aşırı su içmenin vücuda 5 negatif etkisi