Diyette başarısızlığa neden olan 10 avuntu

Her pazartesi başlanan yeniden sona erdirilen diyetler. Diyetten sonra misliyle geri alınan kilolar. Aslında hepsi kendi kendimizi kardırmalarımızın sonucu. Küçük avuntular, bizi diyetten uzaklaştırıyor eski düzenimize geri dönmemize neden oluyor. İşte diyette başarısızlığa neden olan 10 avuntu.

17 Mart 2021, Çarşamba 09:37 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
"Bizde kilo genetik"

"Bizde kilo genetik"

Genetik özellikler, pek çok sağlık sorununda olduğu gibi obezite de etkilidir. Ailenin diğer fertlerinin kilolu olması, kendini onlara benzeterek rahatlamana yol açabilir. Ancak bazen genetik her şey değildir! Çevresel faktörlerin, beslenme ve yaşam alışkanlıklarının da büyük önemi vardır. “Annem de kiloluydu” deyip “Ne yaparsam yapayım ben de alırım” şeklinde düşünmek yerine, “Onlar gibi olmamak için neler yapabilirim?” sorusuna odaklanmanda yarar var. Yanlış yapılan beslenme ve yaşam alışkanlıklarını bir an önce düzeltmek, daha sonraki dönemlerde onlar gibi olmanı önler.

“Bugün kaçamak yaptım yarın toparlarım.”

“Bugün kaçamak yaptım yarın toparlarım.”

Her yapılan kaçamağın ardından çokça söylediğimiz cümlelerden birisi de budur. Ufak kaçamaklar bizim tüm gün boyunca kaçamak yapacağımız anlamına gelmez. Bir öğünde yüksek kalorili besinler tükettiysek daha sonraki öğünlerde durumu toparlayabiliriz. Ancak, “Nasıl olsa bugün düzensiz beslendim, yarın daha düşük kalorili beslenmeliyim” gibi düşüncelerden uzaklaşmak daha doğru bir seçenek olur. Gün içerisinde tek bir kaçamakla gününü atlatabilirsin ama fazlasının her zaman zararlı olacağını aklında tut.


 “Bol kahve içerim, kahve zayıflatır.”

“Bol kahve içerim, kahve zayıflatır.”

Kahve içinde bulunan kafein maddesi nedeniyle metabolizmayı hızlandırır. Fakat böyle bir etkiye sahip olması, kahvenin harcaman gereken toplam enerjiyi artıracağı anlamına gelmez. “Nasıl olsa kahve içiyorum zararı olmaz” düşüncesi de yanlıştır. Kahveyi şekerli ve bol kremalı tercih etmen, gün içerisinde aşırı kalori almana neden olur. Kahve içerken süt yerine kullanılan süt tozları, krema ve aromalar pek de masum tercihler olmaz. Günde tek fincan şekersiz bir Türk kahvesi veya light süt ile yapılmış şekersiz bir nescafe daha iyi alternatiflerdir. (Kahvenin, hiçbir zaman zayıflatmayacağını da unutmamalısın.)

 “Sabah limonlu su içerim yağlarım erir.”

“Sabah limonlu su içerim yağlarım erir.”

Günlük su tüketimi metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olur. Su içmekte zorlanıyorsan değişiklik yaparak limonlu suyunu tercih edebilirsin. Şunu da bil ki, limon asitli bir meyve olsa dahi yağları yakmaz. Sabahları sıcak su veya limonlu su içmek zayıflamaya etki etmez.


“Günde bir öğün yerim zayıflarım.”

“Günde bir öğün yerim zayıflarım.”

“Daha az yerim ve daha az kalori alıp zayıflarım” düşüncesi çoğu kişinin inandığı ve uyguladığı yanlış bir yöntem. Sık yiyerek düşük kaloriyle zayıflamak doğru bir tercihken, tek öğün beslenerek metabolizmanı yavaşlatmak kilo almana yol açar. Az ve sık beslenmeyi hayat biçimi haline getirip bu sistemle zayıflamak en doğru yoldur. Oysa tek öğün beslenmek, vücudunun kendisini korumak için daha az enerji yakması ve zayıflayamaman anlamına gelir. Unutma ki, böyle yaptığın takdirde vücudun yağlanmaya daha çok meyilli olur.

“Büyük beden kıyafetler kusurlarımı kapatır.”

“Büyük beden kıyafetler kusurlarımı kapatır.”

Evet, büyük beden her zaman kusurlarımızı kapatır. Ancak büyük beden giymenin de riskleri var. Aldığın kiloların farkında olmazsan her seferinde daha büyük bedenler tercih ederek bedenini gizleme ihtiyacı duyarsın. Fazla kiloları fark ederek zayıflama kararının ilk adımını atabilirsin.

 “Nasılsa estetik yaptırdım bir daha kilo almam.”

“Nasılsa estetik yaptırdım bir daha kilo almam.”

Zayıflamayla ilgili yapılan estetik ameliyatlar aynı yağ aldırma gibi geçici bir çözümdür. Bir daha kilo almamayı garanti edemez. Her ne işlem yapılırsa yapılsın düzenli beslenmedikçe eski haline hızlı bir şekilde geri dönenmen olasıdır.

 “Yağlarımı aldırırım, zayıflarım.”

“Yağlarımı aldırırım, zayıflarım.”

Besinlerle aldığın fazla kaloriler vücudunda yağ olarak depolanır. Ancak cerrahi işlemle alınan yağlar tekrar ortaya çıkabilir. Sonuçta yağ vücutta oluşuyor. Sürekli yağ aldırarak bir süreliğine fazlalıklarından kurtulsan bile yaptığın yanlışları düzeltmediğin sürece yağlanmalar devam eder.

 “Spor yapıyorum, kebap da yerim tatlı da, bir şey olmaz.”

“Spor yapıyorum, kebap da yerim tatlı da, bir şey olmaz.”

Spor, enerji yakmanı kolaylaştırarak kilo vermene veya kilonu korumana yardımcı olur. Ancak spor yapıyorum diye düzensiz ve fazla kalorili besinlerle beslenmek, kilo vermek yerine almana yol açar. Yani sporla birlikte düzenli beslenme şarttır. Bu nedenle sporu tek başına değil, düzenli ve sağlıklı beslenmeyle desteklemelisin.


“Acı biber yerim zayıflarım.”

“Acı biber yerim zayıflarım.”

Zayıflamak için hiçbir mucizevi besin yoktur. Acı biber de zayıflatmaya yardımcı bir besin değildir. Acının azda olsa metabolizmada hızlandırıcı bir etkisi vardır. İstediğin her besini yiyip acı biberle zayıflamak imkânsızdır. Zayıflamanın tek formülü, aldığın kalorinin harcadığın kaloriden her zaman az olmasıdır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sakin ol ve elindekini yere bırak: İştah azaltan 10 besin