Diyetteyken modunuzu yükseltecek 10 besin

Diyetteyken öyle her canımızın istediğini yiyemiyoruz. Eskiden var olan yemek motivasyonumuz giderek düşüyor. Biraz da diyet yapmanın ruhunda var bu durum. Bizi mutlu edecek ufak tefek yiyeceklerin peşine düşüyoruz. Tabii bunların sağlıklı olmasına dikkat ederek. Peki diyetteyken hem masum hem de bizi mutlu etmeye yetecek besinler hangileri?

18 Şubat 2021, Perşembe 13:03 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. Hindistan cevizi

1. Hindistan cevizi

İçerisinde bulunan trigliseritler sayesinde hem mutluluk verir, hem de kan akışını düzenler. Fakat aynı şey hindistan cevizinin sütü için geçerli değildir. Reflü hastalığına iyi gelir. İdrar söktürücü bir besin olan Hindistan cevizi kabızlığı gidermekte faydalıdır. Böbrek taşlarını ve kumunu düşürmeye yardımcı olur. Mide ağrılarını hafifletir. Balgamı keser. Ağız kokusunu giderir. Felce ve titremeye iyi gelir. Şekerle birlikte yenirse hem vücuda fazla ağırlık vermez hem de cinsel gücü arttırır. Hindistan Cevizi çok besleyici, güçlendirici ve şişmanlatıcı bir besindir.

2. Brezilya cevizi

2. Brezilya cevizi

Brezilya fıstığı selenyum içeriği en yüksek olan üründür. Araştırmalar, selenyum eksikliği olan kişilerin depresyon, sinirlilik ve kronik yorgunluğa daha yatkın olduğunu göstermiştir. Günde sadece üç fındık ile selenyum eksikliğini çözmeye yeterlidir.

3. Bal

3. Bal

Normal şekerden kat ve kat daha iyi bir şeker kaynağı olan bal, içerdiği kimyasallarla depresyonu önler. Ayrıca şeker gibi vücutta yağ yapmaz ve damarlara etki etmez. Çok iyi bir enerji kaynağıdır. Besleyici değeri çok yüksek olan Bal, kansızlar için kan deposudur. Vücuda ve gözlere kuvvet verir. Boğaz ağrılarına ve iltihaplara şifadır. İdrar söktürücüdür. Mide ve bağırsaklardaki yaralara ve karın ağrısına iyi gelir. Sinirleri yatıştırır ve rahatlatır. Kalp çarpıntısı ve yüksek tansiyona karşı faydalıdır.

4. İstiridyeler

4. İstiridyeler

Bu deniz ürünlerinin özelliği, sadece eşsiz tadı ile değil, aynı zamanda enerji üretimi ve beyin fonksiyonu için gerekli olan yüksek çinko içeriği ile de ünlüdür. Ek olarak, bu kabuklu deniz ürünleri vücutta tirozin üretimine katkıda bulunur, sinir gerginliğini gidermeye yardımcı olan bir amino asit ile bunu yapar. Ruh halinizi iyileştirmek için sadece üç parça yeterlidir.


5. Bitter çikolata

5. Bitter çikolata

Ruh halinizi yükseltmenin en ünlü yolu bir parça çikolatadır. Yapılan bir araştırmaya göre, 30 kişiden 14'ünün gün boyunca 40 gram bitter çikolata yemesinin stres hormonu seviyelerinin düştüğünü gösterdi.

6. Mercimek

6. Mercimek

Karmaşık bir karbonhidrattır, bu nedenle muz gibi mercimek de serotonin üretimini teşvik eder. Ayrıca ruh halinizi korurken kan şekeri seviyelerini dengelemeye yardımcı olur. Ayrıca mercimek folat ve demir açısından zengindir. Günlük kodumuz ise yarım bardak mercimek tüketmek.


7. Çilek

7. Çilek

Afrodizyaklar arasına giren C vitamini ve çeşitli minerallerden zengin olan çilek serotinini arttırır. Mevsiminde günde 6-8 adet çilek tüketebilirisiniz.


8. Yulaf ezmesi

8. Yulaf ezmesi

Bildiğiniz gibi yulaf ezmesi en iyi kahvaltıdır. Gün boyu yavaş karbonhidratlarla enerji verir. Bir başka artısı da yüksek selenyum seviyesidir. Yulaf lapasına muz dilimleri, chia tohumları, kuru kayısı veya fıstık ezmesi ekleyin.

9. Muz

9. Muz

Muzlar, yararlı mikro elementler deposudur. Diğerlerinin yanı sıra amino asitler, A, B6 ve C vitamini, lif, potasyum, fosfor, demir ve sağlıklı karbonhidratlar içerir. İkincisi triptofanın emilimine yardımcı olurken, B6 vitamini onu ruh halinden sorumlu olan serotonine dönüştürür. Sabahları yarım muz ardından mutluluk hormonlarınız devrede!

10. Kinoa

10. Kinoa

Son dönemlerde adını sıkça duyuran bir tahıl olan kinoa serotoninin öncü maddesi olan triptofan aminoasidi yönünden zengin bir besindir. Akşam yemeklerinde salata ya da sebze yemekleri içerisinde tüketilen 3 yemek kaşığı kinoa günün stresinin atılmasına ve yemekten keyif almaya yardımcı olmaktadır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yeterince hareket etmediğinizi gösteren 8 işaret