Duyarsanız kulağınızı kapatmanız gereken 11 diyet efsanesi

Diyete karar verdiğinizi duydukları anda insanlar konuşmaya başlar. Kendi diyet deneyimlerini, kendi başarılarını ya da başarısızlıklarını, bir tanıdıklarının diyet listesini anlatır dururlar. Sizin ise yapmanız gereken tek iş vardır, kilo vermek. Bu nedenle dışarıdan gelen her öneriyi dikkate alır, çoğu zaman da motivasyonunuzu düşürmelerine izin verirsiniz. Unutmayın zayıflarken dinlemeniz gereken tek kişi doktorlar ve kendi vücudunuzdur.

26 Şubat 2021, Cuma 10:50 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Gece yemek şişmanlatır

Gece yemek şişmanlatır

Doğru değil! Yemekleri yediğimiz zamana göre kalorinin kalitesinde ve miktarında fark yoktur. Tek önemli şey vücudunuzun her gün tükettiği toplam sayıdır. Özetle gece yemek yemeniz şişmanlatabilir de şişmanlatmayabilir de tek ölçüt; günün kalan kısmında aldığınız kalori.


  Maydanoz suyu zayıflatır

Maydanoz suyu zayıflatır

Maydanoz idrar söktürücü etkisi olan ve C vitamininden zengin bir sebzedir. Bu nedenle vücutta oluşan kilo kaybı yağdan değil sudandır. Geçici ağırlık kaybına sebebiyet verir.

 Aç kalmak yağ yaktırır

Aç kalmak yağ yaktırır

Böyle bir efsane mevcut. Aslında, literatürde böyle bir bilgi yoktur. Öğün saatlerinizi, 4-5 saat aralıklarla tutarsanız, sporunuzu da yaparsanız, vücudunuz zaten yağ yakacaktır. Bu nedenle, bu da efsanelerden biri.


 Karbonhidratlar diyetten tamamen çıkartılmalıdır

Karbonhidratlar diyetten tamamen çıkartılmalıdır

Eğer ki özellikle esmer ekmekler gibi tahıl grubunu beslenmenizden çıkartıyorsanız, kaybettiğiniz kilonun yağdan değil de sudan olduğu konusunda şüpheye düşünüz. Çünkü esmer ekmekler gibi tahıl ürünleri kimyasal yapılarında olan hidroksil (OH) molekülü sayesinde su tutucu özelliğe sahiptir. Tahıl tüketimi aşırı kısıtlanarak verilen kiloların neden kolaylıkla geri alındığının yanıtının ise gerçekten yağ kaybetmediğiniz olduğunu rahatlıkla düşünebilirsiniz.

Günde 5 öğün yemek metabolizmayı hızlandırır

Günde 5 öğün yemek metabolizmayı hızlandırır

Diyete ilk başladığınızda az ve sık yemek metabolizmanızı şaşırtarak harekete geçirebilir. Ancak bir süre sonra fazladan mesai sindirim sisteminizi yorabilir. Bazıları gün boyunca ana öğünler yerine küçük atıştırmalıklarla sindirim sistemini hızlandırabileceğimizi söylüyor. Üç ana öğün yerine bir gün boyunca küçük öğünlerin tüketilmesinin kilo vermenize neden olacağına dair kesin bir kanıt yoktur. Bu sadece kişisel tercih meselesi.

Meyveyi istediğim kadar yiyebilirim

Meyveyi istediğim kadar yiyebilirim

Sanıldığı gibi meyveler kalorisiz veya pek de az kalorili besinler değildir. Sağlıklı karbonhidrat kaynaklarından biridir fakat belirli miktarlarda yenmesi gerekmektedir. Aşırı meyve tüketimi ile alınan früktoz, vücutta yağa dönüştürülebilir ve özellikle karın bölgesinde yağlanmaya sebebiyet verir.


Kızarmış ekmeğin kalorisi daha düşüktür

Kızarmış ekmeğin kalorisi daha düşüktür

Ekmek kızartılınca mevcut suyun bir miktarı uçarak sertleşme gerçekleşmektedir. Su kalorisizdir ve içerisindeki besin öğeleri açısından kaloriyi azaltıcı herhangi bir etkisi bulunmamaktadır.


 Ne kadar su içersem o kadar zayıflarım

Ne kadar su içersem o kadar zayıflarım

Yeterince su içmek kesinlikle önemlidir. Cildiniz ve sağlığınız için mucizeler yaratabilir, ancak aslında kilo vermenize neden olmaz. Su içmenin kilo vermeye katkısı ise sizi tamamen daha fazla tok tutmasıyla ilgili.

 Sabah limonlu ve sirkeli su içersem zayıflarım

Sabah limonlu ve sirkeli su içersem zayıflarım

Bunlar, vücudumuza dolaylı yoldan etki eden şeylerdir. Bazı kişiler, limonlu su ya da sirkeli su içtiği için; “Madem bunu yapıyorum, gün içerisinde de dikkat edeyim, hamur işi ve abur cubur yemeyim” dediği için kilo veriyor. Ancak, limonlu ya da sirkeli suyun doğrudan yağ yakımına bir etkisi yoktur.


  Spor yaptığım sürece istediğimi yiyebilirim

Spor yaptığım sürece istediğimi yiyebilirim

Birçok insan, yarım saat egzersiz yaptığında ya da yürüyüşe çıktığında ne yediklerine bakılmaksızın çok fazla kilo kaybedeceklerine inanıyor. Bu doğru değil. Egzersiz yapmak kaslarınızı büyütmek, korumak ve uzun vadede güçlü ve zayıf olmak için önemlidir. Ancak her gün ağır bir şekilde antrenman yapan gerçek bir sporcu değilseniz, istediğiniz yemeği yiyecek kadar kalori yakamayacaksınız. Diyet her zaman önce gelir. Kilo kaybı %80 sağlıklı beslenme ve sadece %20 egzersizdir.

 Elma sirkesi içersem zayıflarım

Elma sirkesi içersem zayıflarım

Çözümü bilimde aramak gerekir. Böyle bir etkiye sahip olmayan sirke, fazla tüketildiğinde yemek borusunu tahriş edebilir, reflüye neden olabilir ve ciddi sağlık sorunlarını tetikleyebilir. Ayrıca mide asidini yükselttiğinden acıkmaya neden olur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sezgisel beslenme nedir?: Bu beslenmede diyet yok