Ekonomi Farklı olmak isteyenlere

Farklı olmak isteyenlere

Paylaş
Farklı olmak isteyenlere

Farklı olmak isteyenlere

Volkswagen’in coupe görünümlü sedanı Volkswagen Passat CC geçirdiği kapsamlı makyajın ardından ismindeki Passat ön ekinden kurtuldu ve sadece CC olarak yoluna devam ediyor. Standart Passat’tan daha cesur çizgilerle şekillendirilmiş olan CC, sportiflik ve şıklığı aynı potada eritiyor. 2008 yılında ortaya çıkan CC, 2012’deki ağır revizyondan sonra markanın ödüllü motoru 1.4 TSI üniteye de kavuştu. Bu motor ülkemizde vergi avantajı sağladığı için CC’nin işlerini kolaylaştıracak. Modelin diğer motor seçenekleri 2.0 TDI 140 hp ve 170 hp dizel motorlar ile 2.0 lt TSI 210 hp benzinli motor.



Tasarım

Haberin Devamı

Standart Passat’tan 33 mm daha uzun, 35 mm daha geniş ve 49 mm daha alçak olan CC, daha kaslı ve daha sportif duruyor. LED şovu yapan far yapısı CC’nin yüzünü oluşturuyor. Arka kısımda ise şık bir sadelik hakim. CC’nin en beğenilen kısmı profil görünümü. Arka kısma doğru alçalan coupe formlu tavan yapısı bu dev sedanı dinamik bir karaktere dönüştürmeyi başarmış. Dar yapılı yan camların çerçevesiz yapısı CC’nin coupe genlerinden gelen özellikleri, 532 litrelik bagaj hacmi ise onun gerçek bir sedan olduğunun kanıtı. Easy Open isimli bagaj açma sistemi elleriniz doluyken CC’nin bagaj kapağını açmanıza imkan tanıyor. Tamponun alt kısmına doğru ayağınızı sağ sola hareket ettirmeniz durumunda buradaki sensörler sayesinde bagaj kapağı otomatik olarak açılıyor.

Haberin Devamı

İç mekan
CC’nin ihtişamlı dış görünüşünü gördükten sonra iç mekanın sönük kaldığını söyleyebiliriz. Passat ile neredeyse birebir aynı olan iç mekanda bazı farklılıklar yaratılmış olsaydı, CC sahipleri kendilerini daha özel hissederlerdi. Sade ve anlaşılabilir şekilde tasarlanmış ön konsolda bütün kumanda elemanlarını rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz. Ses sistemine ait büyük ekran iyi görünüyor olsa da çok işlevsel bir yapı sunmuyor. Buradan ülkemiz için navigasyon özelliğinin sunulmuyor oluşu çok büyük bir eksiklik. Yumuşak yapılı ve kaliteli malzemelerle oluşturulmuş yaşam alanında yeterli sayıda eşya gözü bulunuyor.

Motor
1.4 TSI motorun çift beslemeli 160 hp’lik versiyonunu kullanan test aracımız performans yönünden oldukça tatmin ediciydi. Bu motorda düşük devirlerde bir kompresör devredeyken yüksek devirlere çıkıldığında turbonun sıkıştırma gücünden faydalanılıyor. 5800 d/d’de 160 hp güç üreten TSI motor 1500-4500 d/d aralığında 240 Nm tork üretiyor. TSI motorun en büyük avantajı olan düşük devirlerde yüksek tork sayesinde 1.5 tonu aşan ağırlığına rağmen CC gayet seri bir otomobil olmayı başarıyor. 8,5 saniyede 100 km/s hıza ulaşan CC, 222 km/s maksimum sürate çıkabiliyor. 7 kademeli DSG şanzımanla gücünü ön tekerlere aktaran motor, çift kademeli şanzımanla uyum içerisinde çalışıyor. Şehir dışında tüketim değerleri 6 lt/100 km civarında seyreden CC ile testimizin sonunda elde ettiğimiz 9.1 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi için normal diyebiliriz.

Haberin Devamı

Konfor ve yol tutuş
Sürüş dinamikleri açısından Passat’tan daha iyi bir noktada duran CC, konfor anlamında biraz geride kalsa da içerisindekileri mutsuz edecek bir otomobil değil. Aracın süspansiyon sistemi çok yumuşak değil fakat yoldan gelen darbeleri yeterince ve sessizce emebiliyorlar. Ön koltuklar oldukça rahat ve burada oturanlar bu araçla uzun yolculukları rahat bir şekilde geçirebilir. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi de yeteri kadar iyi fakat tasarım uğruna feda edilen baş mesafesi uzun boylu yolcuları rahatsız ediyor. Ayrıca dar yan camlar nedeniyle burada karamsar bir hava hakim.

Keskin görünümü CC’ye dışarıdan bakıldığında ona bir sporcu havası verse de aslında durum farklı. VW CC göründüğü kadar sportif bir otomobil olmayı başaramasa da pek çok kullanıcıyı memnun edecek düzeyde sürüş özelliklerine sahip. Önden kayma eğilimindeki CC, standart D segmenti müşteri profilini rahatlıkla memnun edecek bir otomobil ama otomobilini limitlerde kullanmak isteyen müşteriler CC’de hayal kırıklığı yaşayabilirler.

Haberin Devamı

Güvenlik
Volkswagen CC’nin EuroNcap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor ancak aynı platformu kullanan Passat bu testten 5 yıldızla ayrıldı.

Yorum – Selim ERKEK
Otomobil alırken en önemli kriteri tasarım olan kişiler için VW CC çok iyi bir uzun yol otomobili olabilir. İçerisinde kendinizi iyi hissettiğiniz CC, tasarımı ile gerçekten göz alıcı. Modelin donanım listesinde neredeyse yok yok. Ülkemizde satılan motor seçenekleri içerisine en mantıklı olan 1.4 TSI motor, CC’ye iyi bir yol arkadaşı oluyor. Eğer arka koltukta yolculuk yapacak kişiler uzun boylu değilse Passat ile aynı konforu sunabilecek bir otomobil. Sürüş keyfi konularında ise beklentileriniz büyük olmasın. CC direksiyonu diğer VW modelleri ile çok benzer bir yapıda ve bir farklılığı hissedilmiyor. Hızlı girilen virajlarda CC elektronik diferansiyel kilidine rağmen önden kaymaya başlıyor ve bu noktada kullandığınız otomobilin aslında bir Passat olduğunu anlıyorsunuz. TSI motorun gücünü yere tam olarak aktarmakta zorlanan CC’nin düz yoldaki stabil sürüşü ise takdire şayan.

Haberin Devamı

Yorum-Tulu DARICAN
CC, farklı olmak isteyenlerin otomobili. Passat yerine bu modeli tercih etmek için en mantıklı sebep bu olabilir. Otomobilin dış tasarımı dışında Passat ile çok farklı olmadığını söylemeliyim. Hatta iç mekandaki basıklık ile onun gerisinde bile. 1.4 litrelik TSI motor çok başarılı bir ünite. Fakat DSG şanzıman ile çok uyumlu olduğunu düşünmüyorum. Özellikle şehir içinde yumuşak kalkışlar yapmak istediğinizde DSG işi biraz ağırdan alıyor. Sonra da motorun düşük devirde gelen yüksek torkuyla, siz yumuşak kalkmak isterken bir anda kısa bir patinaj yaşayan lastikler ve bir anda öne atılan bir otomobille karşılaşıyorsunuz. Bu durum konforu düşürüyor. Bunun yanında aracın yol tutuş dinamikleri başarılı değil. Hızlı girilen virajlarda belirgin bir önden kayma yaşanıyor. Bu sebeple CC ismine bakıp Passat’tan daha sportif bir otomobil satın alıyorum diye düşünmeyin.

Teknik Özellikler
Motor: 1.4 TSI
Motor Hacmi: 1390 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 160 hp 5800 d/d
Maksimum Tork: 240 Nm 1500-4500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 8,5 s
Maksimum Hız: 222 km/s
Frenler
Ön: Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 8,9 lt
Şehir Dışı: 5,7 lt
Karma: 6,9 lt
Test: 9,1 lt
CO2 Emisyonu 159 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4802 mm
Genişlik: 1855 mm
Yükseklik: 141 mm
Dingil Mesafesi: 2710 mm
Bagaj Hacmi: 532 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 70 lt
Boş Ağırlık: 1519 kg
Lastik Boyutu: 235/45 R17