Göbek yapan akşam yemeği alışkanlıkları

Çoğu zaman gün içinde kendimizi yarı aç bırakarak enerjimizi akşam yemeğine saklıyoruz. Özellikle diyet yapanlar en çok kaloriyi akşam yemeklerinde almayı tercih ediyor. Ancak bazı akşam yemeği alışkanlıkları bel bölgemiz için pek de iyi değil. Akşam yemeğindeki hatalı davranışlarımız göbek yapmamıza ve zayıflamak isterken var olan göbek yağlarının daha da artmasına neden olabilir. Peki neymiş bu alışkanlıklar? Gelin birlikte bakalım... / ÖZEL HABER

04 Ağustos 2021, Çarşamba 10:39 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- TABAĞI AZ DOLDURMAK

1- TABAĞI AZ DOLDURMAK

Söz konusu akşam yemeği ise tabakları az doldurmak pek de iyi bir seçenek olmayabilir. Akşam yemeğinde daha az yemeye başlarsanız, sonrasında tatlı yeme isteğiniz artabilir. Bu nedenle farkında olmadan daha fazla kalori alırsınız. Kısacası akşam yemeğinde tabağınızdaki küçük porsiyonlar, zayıflama çabanızı sabote edebilir.

2- PROTEİNİ ES GEÇMEK

2- PROTEİNİ ES GEÇMEK

Düzgün fiziğinizi korumak istiyorsanız, proteinli yiyecekleri tüketmeye özen göstermelisiniz. Proteinler, karbonhidrat ve yağdan daha doyurucudur. Vücudumuz proteinleri sindirmek için daha fazla enerji harcar ki bu da kilo kaybı için son derece iyidir.

Akşam yemeği için ideal olan protein tüketim tabağın 3'te 1'i kadar olmalıdır.

3- ÇEŞNİLERİ ABARTMAK

3- ÇEŞNİLERİ ABARTMAK

Yiyeceklere eklenen baharatlar ve sosların ne kadar lezzetli olduğunu bilmeyenimiz yoktur. Çeşniler sıradan bir yemeği bir anda lezzet şölenine dönüştürebilir. Ama aynı zamanda yemeğin kalorisini de etkileyebilir.

Bazı soslarda sandığımızdan daha fazla şeker vardır. Sağlıklı bir salataya eklendiği zaman bu salatanın bir hamburger kadar fazla kaloriye sahip olmasına neden olabilirler.

Ancak bunun anlamı çeşnilerden tamamen vazgeçmeniz gerektiği değil. Krema veya mayonez içeren soslardan kaçınmanız en doğrusu.

4- ÇOK HIZLI YEMEK

4- ÇOK HIZLI YEMEK

Yavaş yemek kilo kontrolü için önemlidir. Beynimiz 20 dakikaya kadar tokluk hissini anlayamaz. Yemeğinizi hızlıca tüketmek, daha fazlasını istemenize neden olacaktır. Beyninizin midenizde yemek olduğunu anlaması için yavaş yemeniz ve tatlı yiyeceklerden uzak durmanız gerekiyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Probiyotikler hakkında herkesin bilmesi gerekenler