Kalsiyum

Kalsiyum Haberleri

Kalsiyum deposu: Pazı kavurma tarifi

Kalsiyum deposu: Pazı kavurma tarifi

Pazı içerisinde bulundurduğu kalsiyum, magnezyum, potasyum, folik asit ve demir sayesinde çok sağlıklı bir besin. Bu sağlıklı besini lezzetli bir hale dönüştürmek için de pazı kavurma tarifi tam size göre olacaktır. Sevdiklerinize hazırlamak için pazı kavurma tarifi arıyor ya da pazı kavurma nasıl yapılır merak mı ediyorsunuz? Pazı kavurma yapılışı için haberimize bir göz atın.
Paratiroid bezi adenomu nedir? Belirtileri nelerdir?

Paratiroid bezi adenomu nedir? Belirtileri nelerdir?

Tiroit bezinin arkasında yer alan paratiroid bezi, vücudun kalsiyum dengesini sağlamak için salgı üretiyor. Bu bezlerden birinde veya birkaçında problem oluşursa kemikler başta olmak üzere birçok organımız zarar görmeye başlıyor. Bu hastalığa paratirodi bezi adenomu deniyor. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Yavuz Selim Yıldırım paratiroid bezi adenomu belirtileri ve tedavisi hakkında bilgiler verdi.
Balığın besin değerini artırmanın 5 yolu

Balığın besin değerini artırmanın 5 yolu

Sonbaharla birlikte tezgahlarda sıkça rastladığımız balık, vücut direncimizi artıran etkisiyle, özellikle enfeksiyonların kapıda beklediği sonbahar ve kış mevsiminde bolca tüketmemiz gereken bir besin. Düşük yağlı ve yüksek kaliteli bir protein kaynağı olan balık aynı zamanda omega 3 deposu! Bunların yanı sıra A, D, B grubu (B2,B3,B6,B12) vitaminlerinden zengin ve fosfor, selenyum, çinko, iyot, kalsiyum ile magnezyum açısından iyi bir kaynak. Acıbadem Üniversitesi Atakent Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Aybala Akkülah balıktan maksimum fayda sağlamanın 5 önemli kuralını anlattı.
Arpa çimi ve çim suyunun sağlığa faydaları

Arpa çimi ve çim suyunun sağlığa faydaları

Arpa çimi ve çim suyunun sağlığa faydalarını hiç merak ettiniz mi? Arpa çiminin içerisinde kalsiyum, beta karoten, E, C ve K vitaminleri, potasyum, demir, fosfor, B, B2, B6 ve B12 vitaminleri ile magnezyumun bulunduğunu belirten Diyetisyen Gizem Gençyürek, “Pandemi döneminde bağışıklık sistemini kuvvetlendirmesi açısından önemli bir role sahip” dedi.
Kemikleri güçlendiren kalsiyum zengini 11 mucize besin

Kemikleri güçlendiren kalsiyum zengini 11 mucize besin

Kalsiyum vücudumuzun en çok ihtiyaç duyduğu mineral. Süt ürünleri ve yeşil sebzelerde bol miktarda bulunan kalsiyum, kemikler için olmazsa olmaz bir mineral. Bu nedenle kalsiyum içeren besinler tüketmekte fayda var. Peki hangi besinlerde kalsiyum var? Kalsiyum açısından zengin besinler hangileri? İşte kemikleri güçlendiren kalsiyum zengini 11 mucize besin.
Türk mutfağının vazgeçilmezi pilavı sağlıksız yapan yan unsurlar nelerdir?

Türk mutfağının vazgeçilmezi pilavı sağlıksız yapan yan unsurlar nelerdir?

Pirinç kalsiyum, fosfor ve D vitamini için iyi birer kaynak. Medipol Esenler Üniversite Hastanesi Uzman Diyetisyen Canel Öner Sayar, pirinç pilavını sağlıksız hale getiren unsurları anlattı.
Çocuklarda D vitamini eksikliğine dikkat! Büyüme ve gelişmeyi etkiliyor

Çocuklarda D vitamini eksikliğine dikkat! Büyüme ve gelişmeyi etkiliyor

Çocuklarda D vitamini eksikliği birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Mesut Arslan, D vitamininin vücudumuzda kalsiyum ve fosfor metabolizmasında çok önemli rolü olduğunu söyledi. Çocuklarda D vitamini eksikliği büyüme ve gelişmede gerilemeye yol açabiliyor. Temel kaynağı güneş olan D vitaminini bazı besin gruplarından da almak mümkün. D vitamininin azı hastalıklara neden olduğu gibi fazlası da zararlı.
Enginarın kalbinden şifa fışkırıyor

Enginarın kalbinden şifa fışkırıyor

Enginar aslında olgunlaşmamış bir çiçek tomurcuğudur. Olgunlaşmasına izin verilmeden enginardan faydalanmamız gerekir. Enginarın faydaları nelerdir? sorusunun cevabını sizlerle paylaşıyoruz. Fosfor, kalsiyum, demir, sodyum, potasyum, magnezyum, çinko, A, B1, B2, B6 ve C vitaminlerinden oldukça zengin olan enginar devedikeni ailesinden bir bitki. Diyetisyen Çağlayan Şahin, enginarın bilinmeyen faydalarını anlattı.
Pirincin 5 önemli faydası: Pirinç kilo aldırır mı?

Pirincin 5 önemli faydası: Pirinç kilo aldırır mı?

Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger, pirincin, sanılanın aksine kontrollü bir şekilde tüketildiğinde, sağlıklı ve besleyici bir besin olduğunu söyledi. Özellikle içerdiği kalsiyum, demir, niasin, fosfor, potasyum gibi mineraller bakımından oldukça değerli olan pirinç, enerji oluşumunda görevli olan B grubu vitaminlerden de oldukça zengin. Türk mutfağının vazgeçilmezi olan pirincin faydaları neler? Pirinç kilo aldırır mı? Pirinç hangi vitamini içerir?
Kuru kayısının 4 önemli faydası ve kuru kayısının zararları

Kuru kayısının 4 önemli faydası ve kuru kayısının zararları

Taze kayısıların özel bir teknikle kurutulmasından meydana gelen kuru kayısının sağlığa olan faydaları inanılmaz! Yüksek besin değerine sahip olan kuru kayısı A, B, C, E vitaminleri içeriğinin yanı sıra aynı zamanda demir, kalsiyum, fosfor, magnezyum ve lif deposu. Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım kuru kayısının 4 önemli faydasını açıkladı ve kuru kayısının zararları hakkında bilgi verdi.
Bademin 9 önemli faydası (Badem neye iyi geliyor?)

Bademin 9 önemli faydası (Badem neye iyi geliyor?)

Bir avuç badem sağlık açısından pek çok fayda sağlıyor. İçeriğinde barındırdığı tekli doymamış yağ asitleri, lif, antioksidanlar ve magnezyum, kalsiyum gibi minerallerle sağlık dostu olan badem tok tutuyor, ara öğünlerde meyve ile tüketildiğinde de kan şekerini dengeliyor. Peki bademin faydaları neler? Badem neye iyi geliyor? Günde ne kadar badem tüketilmeli? Çiğ bademin faydaları neler? İşte bademin vücuda sağladığı 9 önemli yarar.
Maden suyunu şişeden içmek daha faydalı! Maden suyu tüketiminde bilmeniz gerekenler

Maden suyunu şişeden içmek daha faydalı! Maden suyu tüketiminde bilmeniz gerekenler

Genellikle soda ile karıştırılan ancak sodaya nazaran içeriğinde kalsiyum, magnezyum, potasyum gibi birçok mineral barındıran maden suyunun insan vücuduna ciddi katkıları var. Peki, maden suyu nasıl içilmeli? Günde ne kadar maden suyu içilmeli? Maden suyunun faydaları neler? Beslenme ve Diyet Uzmanı Buket Yavuz Koçoğlu, maden suyu tüketimi hakkında bilinmeyenleri anlattı ve maden suyu içmek için 8 önemli nedeni sıraladı.
Uzmanlardan ’dondurmayı evde yapın’ uyarısı: Sağlıklı dondurma nasıl yapılır?

Uzmanlardan ’dondurmayı evde yapın’ uyarısı: Sağlıklı dondurma nasıl yapılır?

Yaz aylarının vazgeçilmez besini dondurma, içeriğinde bulunan kalsiyum, potasyum, demir ve çinko gibi çok sayıda mineralle oldukça sağlıklı bir besin kaynağı. Ancak dondurma tüketirken dikkat edilmesi gereken hususlar var. Uzmanlar, paketli dondurmada yer alan katkı maddeleri konusunda uyarıyor. Evde sağlıklı bir dondurma yapmanın mümkün olduğunu belirten Koruyucu Sağlık Uzmanı Prof. Dr. Oğuz Özyaral, yaz aylarında rahatlıkla tüketilebilecek dondurma tarifini paylaştı.
Bamya tohumunun faydaları ve zararları: Ne işe yarar? Neye iyi gelir?

Bamya tohumunun faydaları ve zararları: Ne işe yarar? Neye iyi gelir?

Her ne kadar az insan tarafından sevilen bir sebze olsa da bamya, Türk mutfağının vazgeçilmez lezzetlerinden. Kereviz, kabak, bamya herhalde çoğunluğun ilk başta hoşlanmadığı yemek listesinin başında gelen sebzeler. Peki, bu hoşlanmadığınız sebzelerin aslında birçok üründe bulunmayan faydalara sahip olduğunu biliyor musunuz? Bunlardan birisi olan bamya tohumu. Bamya tohumu, B ve C vitaminleri yönünden potasyum, demir, kalsiyum gibi mineraller bakımından oldukça zengin bir besin. Bamya tohumu faydaları nelerdir? Bamya tohumu nasıl tüketilmelidir? Bamya tohumunun zararı var mı? İşte bamya tohumunun mucizevi faydaları.
Bu otun suya karşı dirençli olduğunu biliyor muydunuz?

Bu otun suya karşı dirençli olduğunu biliyor muydunuz?

Karahindiba (Taraxacum officinale); çok zengin bir beta-karoten kaynağı olup vücutta A vitamini haline dönüşmektedir. Bu çiçekli bitki aynı zamanda; C vitamini, potasyum, demir, kalsiyum, magnezyum, çinko ve fosfor bakımından çok zengindir. Peki karahindibanın, sudan kaçınma özelliği olduğunu biliyor muydunuz?
Kleopatra güzelliğini ona borçlu! Molehiya bitkisinin sağlığa 16 faydası

Kleopatra güzelliğini ona borçlu! Molehiya bitkisinin sağlığa 16 faydası

Bilimsel adı Corchorus olitorius olan molehiya bitkisi, Hindistan kökenli bir bitki türü. Moheliya, birçok hastalığın tedavisinde ilaç olarak kullanılıyor. Molehiya içerdiği demir, kalsiyum, sodyum, fosfor ve potasyum gibi mineraller sayesinde adeta bir şifa kaynağıdır. Eski Mısır Prensesi Kleopatra'nın güzelliğini molehiya bitkisinin suyuna borçlu olduğu söyleniyor. Akne gibi cilt problemlerine de iyi gelen molehiya doğal bir nemlendiricidir. Molehiya bitkisinin sağlığa 16 faydasını derledik.
Yeşil eriğin faydaları neler? Yeşil erik tüketmeniz için 11 neden

Yeşil eriğin faydaları neler? Yeşil erik tüketmeniz için 11 neden

Yazın yaklaşmasıyla birlikte yeşil erik de manavlarda yerini almaya başladı. Adını her duyduğumuzda ağzımızı sulan yeşil eriğin vücuda sağladığı faydalar saymakla bitmiyor. Tam bir C vitamini deposu olan erik kalsiyum açısından da zengin olduğu için birçok hastalığa iyi geliyor. İşte eriğin faydaları, iyi geldiği hastalıklar ve yeşil erik tüketmeniz için 11 neden.
Ramazan'da tüketilen hangi besin ne kadar faydalı?

Ramazan'da tüketilen hangi besin ne kadar faydalı?

Ramazan ayında tüketimi artan hurma ve güllacın sağlıklı beslenme açısından önemli besin değeri içerdiğine dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Yıldız Melek Aksoylu, “Hurma yorgunluğu azaltır, kansızlığa iyi gelir. Anne sütünü arttırıcı etkisi bulunmaktadır. Sindirimi kolaylaştırır, kabızlığa iyi gelir. Güllaç ise içeriğindeki ceviz, fındık, fıstık faydalı yağlar grubundadır (omega-3). Süt kalsiyumdan ve proteinden zengin olmasını sağlar” dedi. Ramazan'da tüketilen hangi besin ne kadar faydalı? Hangi besinler ne kadar tüketilmeli?
Chia tohumu nedir? Chia tohumu tüketmenin 11 yolu

Chia tohumu nedir? Chia tohumu tüketmenin 11 yolu

Manganez, fosfor ve kalsiyum bakımdan zengin ve lifli bir bitki olan chia tohumu, son yılların en çok tüketilen besinlerinden biri oldu. Zayıflamak isteyenlerin yeni gözdesi chia tohumu, özellikle koşu ve dayanıklılık sporları yapanlar için bulunmaz bir nimet olarak nitelendiriliyor. Ancak takdir edersiniz ki chia tohumu Türkiye'de son yıllarda yeni yeni yayılmaya başladığı için henüz ne şekilde kullanacağımız konusunda tereddütlerimiz var. Eğer siz de zayıflamak, tok kalmak için chia tohumu yemek istiyor fakat nasıl yiyeceğinizi bilmiyorsanız, işte chia tohumunun 11 farklı tüketim şekli!
Laktoz intoleransının belirtileri nelerdir ve nasıl başa çıkabiliriz?

Laktoz intoleransının belirtileri nelerdir ve nasıl başa çıkabiliriz?

Laktoz intoleransı, laktozun vücutta parçalanmasını sağlayan laktaz isimli enzimin eksikliğinden kaynaklanır. Bu enzim, normalde laktozu parçalayarak glikoz ve galaktoza dönüştürür. Eksik olduğunda ise parçalanamaz ve Laktoz intoleransının belirtilerini ortaya çıkarır. Süt ve süt ürünlerinin tüketiminden sonra yaşanan şişkinlik, huzursuzluk, hareket içeren aktivitelerin kalitesinde düşüklük, mide krampları, bulantı, ishal gibi sorunlar laktoz intoleransının habercisi olabilir.