serotonin

serotonin Haberleri

serotonin haberleri sayfasında serotonin haberlerini bulabilir tüm serotonin haberlerini, gelişmeleri ve son dakika haberleri okuyabilirsiniz. serotonin haberleri ile ilgili geçmişten bugüne Posta'da 33 haber bulunmaktadır.

Hem tok tutuyor hem mutlu ediyor: Kestaneli kış salatası nasıl yapılır?

Hem tok tutuyor hem mutlu ediyor: Kestaneli kış salatası nasıl yapılır?

Soğuk kış günlerinde ilk akla gelen yiyeceklerden biri olan kestane; kavrulmuş, haşlanmış ve tatlı olarak tüketilebiliyor ya da pilavlara, yemeklere lezzet veriyor. Kalorisi düşük bir besin olan kestane yüksek miktarda lif, protein ve karbonhidrat barındırıyor. Üstelik içeriğindeki B vitamini sinirleri güçlendiriyor ve beyindeki mutluluk hormonu serotonin üretimini destekliyor. Biz de sizin için kış aylarında hem tok tutacak hem de mutlu edecek fırında kestaneli kış salatası tarifi ile geliyoruz.
Deniz ürünleri mutluluk hormonunu artırıyor

Deniz ürünleri mutluluk hormonunu artırıyor

Bazı besinleri tüketerek mutluluk hormonu olarak bilinen serotonini artırmanın mümkün olduğunu belirten Uzm. Dyt. Mine Özkazanç Akren, “Beyindeki serotonin sentezi balık, istiridye, ahtapot, kalamar, muz, ananas, erik, fındık, süt, hindi, ıspanak ve yumurta gibi besinlerde sık bulunan triptofan varlığına bağlıdır. Sağlıklı yetişkinler günde kilo başına yaklaşık 5 mg L triptofan içeren besin tüketmelidir” dedi.
Cildi pürüzsüzleştiren ve mutlu eden besinler açıklandı

Cildi pürüzsüzleştiren ve mutlu eden besinler açıklandı

Kişilerin genellikle depresyon zamanı kazandıkları beslenme alışkanlıkları içeresindeki unlu, şekerli ve en çok da meyve gibi gıdalarda bulunan fruktoz şekerinin sağlık açısından önemli sorunlara yol açabileceğini ifade eden Prof. Dr. Cüneyt Ulutin, mutluluk hormonu olarak bilinen serotoninin oluşumu için de hangi gıdaları tüketmemiz konusunda bilgilendirmelerde bulundu.
Kendinizi daha mutlu hissetmek için nasıl beslenmelisiniz?

Kendinizi daha mutlu hissetmek için nasıl beslenmelisiniz?

Kişilerin genellikle depresyon zamanı kazandıkları beslenme alışkanlıkları içeresindeki unlu, şekerli ve en çok da meyve gibi gıdalarda bulunan fruktoz şekerinin sağlık açısından önemli sorunlara yol açabileceğini ifade eden Prof. Dr. Cüneyt Ulutin, mutluluk hormonu olarak bilinen serotoninin oluşumu için de hangi gıdaları tüketmemiz konusunda bilgilendirmelerde bulundu.
Serotonin nasıl artar? Serotonin miktarı ve seviyesini artıran nedenler nelerdir?

Serotonin nasıl artar? Serotonin miktarı ve seviyesini artıran nedenler nelerdir?

Kendinizi mutlu hissettiğinizde ve dünyada her şey yolunda göründüğünde, serotoninin etkilerini hissediyorsunuz. Bu hormon, ruh halini artırmaktan ve bir dizi başka işlevden sorumludur. Serotonin, beyindeki kimyasal bir haberci olan ve öncelikle mutluluk duygularıyla ilişkili bir nörotransmiterdir. Serotonin'in beyindeki rolü, özellikle depresyon ve anksiyete gibi ruh hali ile ilişkili ruh sağlığı durumları açısından ruh halinde rol oynaması gibi birçok önemli işleve katkı sağladığı düşünüldüğünden psikologların ilgisini çekmektedir.
Mutlu eden 8 besin!

Mutlu eden 8 besin!

Doğru ve sağlıklı beslenmenin hayatımızdaki yeri, bedenimiz kadar ruhumuzu da önemli ölçüde etkiliyor. Doğru zamanlarda doğru gıdalarla beslenmek kişinin ruhsal olarak dengede olmasını ve mutluluk duygusunu pekiştirirken, yaşam kalitesini de arttırıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Şeyma Türköner belirli miktarlarda tüketilen besinlerin vücutta mutluluk hormonlarını arttırdığını ifade ederken, o besinleri ve içeriklerini anlattı. Yediğiniz yemeklerin ruh halinize iyi gelmesini istiyorsanız, siz de bu besinleri tüketebilirsiniz.
Seratonin salgılatan bu besinler mutluluk veriyor

Seratonin salgılatan bu besinler mutluluk veriyor

Şehir hayatının yoğunluğu, çoğu zaman mutsuzluk için oldukça önemli bir faktör olabiliyor. Bu durumdan kaçınmak için yapılacaklar arasında, tüketeceğiniz besinler güçlü bir yere sahip. Bazı besinler, içerdikleri serotonin gibi hormonları çalıştırarak kısa zamanda mutluluğun kapılarını aralayabiliyor. Mutluluk veren besinler stresi azaltıyor fakat kilo almamak için tüketilen miktarlara dikkat etmek gerekiyor.
Dopamini artırıp mutluluktan havalara uçuran 10 yiyecek (Mutluluk veren 10 besin)

Dopamini artırıp mutluluktan havalara uçuran 10 yiyecek (Mutluluk veren 10 besin)

Son zamanlarda kendinizi biraz moralsiz hissediyorsanız ya da ruh haliniz sürekli değişiyorsa belki de tek ihtiyacınız olan biraz dopamin takviyesi olabilir. Mutluluk ve besinler arasında gerçekten de bir bağlantı var. Beyne mutluluk veren yiyecekler sayesinde ruh halimizi düzeltmemiz kolaylaşıyor. Elbette aşırıya kaçmamak şartıyla! Serotonin gibi 'mutluluk hormonu' diye bilinen dopaminin keyifli bir yaşam sürmenin vazgeçilmezi olduğunu belirten Dr. Sinan Akkurt, sağlıklı bir dopamin seviyesi sağlamaya yönelik önerilerini sıraladı ve mutluluk veren 10 besini açıkladı.
Bu yiyecekler mutluluk veriyor! İşte tüketenleri mutlu eden 6 önemli besin

Bu yiyecekler mutluluk veriyor! İşte tüketenleri mutlu eden 6 önemli besin

Tüketilen besinlerle mutluluk hormonları arasında güçlü bir ilişki olduğu biliniyor. Özellikle karbonhidrat içeren gıdalar mutluluk seviyesini artırmaya yardımcı oluyor. Ancak besin değeri olmayan basit karbonhidratlarla, vücudun asıl ihtiyacı olan faydalı kompleks karbonhidratların ayrımını iyi yapmak gerekiyor. Peki mutlu olmak için ne yemeli? Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Aslıhan Altuntaş mutluluk veren sağlıklı besinler hakkında bilgi verdi.
Serotonin üretimini artıran besinler

Serotonin üretimini artıran besinler

Enerji azlığı, yorgunluk, bitkinlik, depresyon ve anksiyete gibi rahatsızlıkların altında serotonin azlığının yattığını belirten Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. İsmet Melek, mutluluk veren serotonin üretiminin yüzde 90'ının bağırsaklarda gerçekleştiğini söyledi. Melek, serotonini artırmak için yapılması gerekenleri anlattı.
Badem sütü depresyona ve kaygıya iyi geliyor

Badem sütü depresyona ve kaygıya iyi geliyor

Badem sütü, inek sütüyle ilgili tüm problemlerin kaynağı olan laktoz içermediğinden özellikle laktoza alerjisi olanlar için büyük bir avantaj sağlıyor. Badem sütü düşük protein, kalsiyum, fosfor ve E vitamini içeriğiyle oldukça besleyicidir. Badem sütü ayrıca, içeriğindeki folat, yağ asitleri, serotonin seviyesini artırarak depresyon ve kaygıyı azaltıyor ve mutluluk veriyor.
Stres ve depresyon arasında bağlantı var mı?

Stres ve depresyon arasında bağlantı var mı?

Stres için modern dünyanın vebası diyebiliriz. Dozunda stres her ne kadar yaptığımız şeye daha fazla odaklanmamızı sağlasa da fazla stres hastalıklara davetiye çıkarıyor. Bu hastalıklardan biri de depresyon. İsveç’teki Karolinska Enstitüsü'nde yapılan bir araştırma, mutluluk hormonu olarak bilinen serotonin ve stres hormonlarının salgılanmasına katkıda bulunan bir protein keşfettiler.
Mutlu olmak için tüketmeniz gereken 7 besin

Mutlu olmak için tüketmeniz gereken 7 besin

Her insan zaman zaman kendini mutsuz, kaygılı ve enerjisi düşük hissedebiliyor. Mutlu olmak için alışkanlıklar kadar beslenmemize de dikkat etmemiz gerekiyor. Peki hangi besinler mutluluk veriyor? Stres gibi birçok faktörün serotonin, norepinefrin ve dopamin gibi hormonların seviyelerini azalttığını belirten Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, ruh halinin tüketilen besinlerden de etkilendiğini söyledi. Tuba Örnek, ruh halimizi olumlu etkileyen besinleri sıraladı.
Serotonin nedir? Serotonin ne işe yarar?

Serotonin nedir? Serotonin ne işe yarar?

Vücudun çeşitli yerlerinde üretildiği gibi beyinde de salgılanan serotonin hormonu hem bedensel hem de ruhsal olarak oldukça etkilidir. Eğer siz de serotonin hormonu nedir merak ediyor ya da serotonin hormonu ne işe yarar öğrenmek istiyorsanız "Serotonin nedir, Serotonin ne işe yarar?" haberimize bir göz atın.
Kabızlık neden olur? Kabızlığı önleyen 9 besin

Kabızlık neden olur? Kabızlığı önleyen 9 besin

Salgın sürecinde eve kapanarak yüksek miktarda karbonhidratlı yiyecekler tüketmek bağırsak sorunlarını da beraberinde getirdi. Mide ve bağırsaklarda bulunan serotonin, bağırsak hareketlerinin ve işlevlerinin düzenlenmesine katkıda bulunduğunu belirten uzmanlar, “Serotonin eksikliğinde kişi kabızlık, şişkinlik gibi birtakım sağlık sorunları ile karşılaşabilir” uyarısında bulunuyor. Uzmanlar, kabızlık sorununun giderebilmesi için lif oranı zengin yiyecekler tüketilmesini öneriyor. Kabızlığın nedenleri ve kabızlığı önleyen 9 besini Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Beyin Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Özden Örkçü açıkladı.
Adet döneminde çikolata seçimi yaparken dikkat!

Adet döneminde çikolata seçimi yaparken dikkat!

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Zeynep Akçöltekin "Çikolata krizinin temelinde sadece kakaonun vücutta halk arasında mutluluk hormonu denilen serotonin hormonunun artışına yol açması değil aynı zamanda çikolatanın ağızdaki tat tomurcuklarında bıraktığı his de yer alıyor. Adet döneminde tadını en çok beğendiğiniz çikolatayı seçin." ifadelerini kullandı.
Ağrı kesicilere başvurmadan baş ağrısını hafifletmenin 7 yolu

Ağrı kesicilere başvurmadan baş ağrısını hafifletmenin 7 yolu

Son yıllarda artış gösteren ağrı kesici bağımlılığına karşı, kronik ağrı ve acılarıyla yaşayan insanlar ağrılarını iyileştirmek veya hafifletmek için çeşitli alternatiflere yöneliyor. Çünkü doğal yöntemler uygulayarak baş ağrınızı dindirmenin yolları var. İşte Ağrı kesicilere başvurmadan kronik ağrıyı hafifletmenin 7 yolu…
Mutluluk veren besinler nelerdir?

Mutluluk veren besinler nelerdir?

Çikolata, muz gibi bazı besinleri yediğimizde kendimizi iyi hissetmeye başlamamız tesadüf değil. Bu besinler çoğu zaman tadıyla, kokusuyla ya da hemen salgılatmaya başladıkları ‘serotonin’ hormonuyla gerçekten de kendimizi daha keyifli hissetmemizi sağlıyor. Uzman Diyetisyen Çisem Gündüz Gizir, vücuttaki serotonin miktarını artırmak için tüketmemiz gereken besinleri ve bu besinlerle yapılabilecek mini tarifleri paylaştı.
Sonbahar biyolojik saat döngüsünü aksatıyor

Sonbahar biyolojik saat döngüsünü aksatıyor

Sonbaharla birlikte yağışların artması ve hava sıcaklıklarının hissedilir derecede düşmesi vücudun biyolojik saatini de etkiliyor. Sonbaharla gelen sorunlarla başa çıkabilmek için mevsim geçişlerinde uyku düzenine dikkat etmek gerekiyor. Sonbaharda gecelerin uzamaya başlamasının uyku sorunlarına yol açabildiğini söyleyen Prof. Dr. Hikmet Yılmaz uyku ile ilgili bilinmeyenleri anlattı.
Bu kür 3 haftada zayıflatıyor

Bu kür 3 haftada zayıflatıyor

Uzmanlara göre obeziteden koruyan zerdeçal, serotonin kaynağı olduğu için mutluluk veriyor. Zerdeçal ve yoğurtla hazırlanan kür ise 3 haftada zayıflamamızı sağlıyor. İşte zerdeçal yoğurt kürünün sırrı!