tüketim

tüketim Haberleri

tüketim haberleri sayfasında tüketim haberlerini bulabilir tüm tüketim haberlerini, gelişmeleri ve son dakika haberleri okuyabilirsiniz. tüketim haberleri ile ilgili geçmişten bugüne Posta'da 825 haber bulunmaktadır.

Kahve tüketimi diş sağlığını koruyor

Kahve tüketimi diş sağlığını koruyor

Ramazan Bayramı’nda şeker tüketimine ve diş sağlığı açısından dikkat edilmesi gerekenlere dikkat çeken Uzm. Dr. Fatma Çiçekdağı Set, “ Ölçülü olarak koyu, şekersiz ve siyah kahve tüketiminin, diş sağlığına katkısı bulunmaktadır” dedi.
Böbrek taşı tedavisi nasıl olur?

Böbrek taşı tedavisi nasıl olur?

Böbrek taşı durumunda çok şiddetli ağrılarla başvuran hastalar olduğu gibi hiçbir ağrı olmadan başvuran hastalar da bulunmaktadır. Böbrek taşı hastalığının bir tedavisi olduğunu ve önlenebilir olduğunu bilmemiz gerekmektedir. Böbrek taşının risk faktörlerinden bahsedecek olursak; böbreklerin idrarı süzdüğü bölgede tuz fazlaysa ve su azsa böbreklerde taş oluşumu başlar. Tedavisinde su tüketiminin artırılması, tuz tüketiminin azaltılması ve taş önleyici olarak bildiğimiz sitrat yani limon gibi yiyeceklerin bol tüketilmesi gerekmektedir. Böbrek taşı tedavisi taşın boyutuna ve yerleşim yerine göre planlanıyor. Özellikle 5 mm’nin altındaki taşların kendiliğinden düşebileceğini ön görüyoruz. 1 hafta, 10 günlük sürenin sonunda taş düşmediyse diğer tedavi seçeneklerini öneriyoruz. Günümüzdeki böbrek taşı cerrahi tedavilerinin hepsi kapalı yöntemle yapılmaktadır. Yani idrar kanalından girerek gelişmiş lazerlerle böbrek taşının kendiliğinden düşürülmesini sağlıyoruz. Önemli olan böbreğe zarar vermeden erken dönemde doktora başvurmaktır. Eğer bir hasta böbrek taşı düşürdüyse yeniden taş düşürme ihtimali yüzde 50’nin üzerindedir. Detayları Üroloji Uzmanı Yrd. Doç. Dr. İlker Çömez anlattı.
IBM, dünyanın ilk 2 nanometrelik çipini geliştirdi

IBM, dünyanın ilk 2 nanometrelik çipini geliştirdi

IBM, nano katman teknolojisiyle üretilen dünyanın ilk 2 nanometrelik çipini geliştirdi. Geliştirilen işlemciye, 50 milyar transistör yerleştirilebildiği ifade edildi. Şirket; söz konusu işlemcinin, 7 nm üretim sürecine sahip bir işlemciye kıyasla aynı performansta yüzde 75 güç tasarrufu sağlayacağına işaret etti. Bununla birlikte; 2 nm işlemcinin, 7 nm fabrikasyon sürecinden geçen bir modele göre aynı güç tüketiminde yüzde 45 performans artışı sağlayacağı dile getirildi.
Fazla şeker tüketenler dikkat: Daha fazla yemek yemeye neden oluyor

Fazla şeker tüketenler dikkat: Daha fazla yemek yemeye neden oluyor

Şeker tüketiminin vücuda zarar verdiği artık bilinen gerçek. Hele ki şeker tüketiminde aşırıya kaçıyorsanız, dikkat! ABD’de yapılan bir çalışma, fazla şeker tüketiminin doyma hissini bastırarak normalden daha fazla yemek yemeye neden olduğunu ortaya çıkardı.
Ramazan ayında en çok ne tüketiliyor?

Ramazan ayında en çok ne tüketiliyor?

Ramazan ayı kutsal bir ay olmasının yanı sıra, çok sayıda insan için birliktelik ve sosyalleşme olgusunun öne çıktığı bir ay. Bayrama kadar birbirini izleyen iftar akşamlarında tüketiciler hanelerde bir araya gelerek iftar akşamlarını bu vesileyle beraber geçiriyor. Peki tüketimin arttığı bu ayda insanlar Ramazan sofralarında en çok ne tüketiyor veya neyi tercih ediyor?
Makarna sektöründe

Makarna sektöründe "tam kapanma" açıklaması

Tam kapanmanın uygulanacağı süre için Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, 'Türkiye'deki makarna üreticileri hiçbir sıkıntıya meydan vermeden, fiyat istikrarını da koruyarak raflarda makarnayı bulunur tutacaklar' dedi.
Elektrik tüketiminde Ramazan ayı ve kısmi kapanmanın etkisi açıklandı

Elektrik tüketiminde Ramazan ayı ve kısmi kapanmanın etkisi açıklandı

Elektrik tüketiminde Ramazan ayı ve kısmi kapanmanın etkisi açıklandı
Gün boyu susuz kalmamak için neler tüketilmeli? Su deposu 8 besin

Gün boyu susuz kalmamak için neler tüketilmeli? Su deposu 8 besin

Genellikle Ramazan aylarında karşılaşılan yetersiz su tüketiminin mide bulantısı, baş dönmesi, baş ağrısı, tansiyon düşüklüğü ve daha birçok olumsuzluğa davetiye çıkardığını söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Havva Kılınç, 'Bu olumsuzlukları yaşamamak için su tüketimine özen göstermelisiniz' dedi.
Kovid-19 sürecinde solunumu rahatlatan besinler

Kovid-19 sürecinde solunumu rahatlatan besinler

Covid-19 geçirdikten sonra veya herhangi bir problemden kaynaklı solunum sıkıntısı yaşıyorsanız bol sebze ve meyve, yeterli su, sağlıklı yağlar ve kontrollü karbonhidrat tüketimini içeren bir beslenme şekli ve düzenli fiziksel aktivite ile semptomlarınızı hafifletebilirsiniz. Bununla birlikte akciğer fonksiyonu için faydalı olan ve solunumu rahatlatan besinleri beslenmenize ekleyerek fayda sağlayabilirsiniz.
13 günde astronot diyetiyle zayıflama

13 günde astronot diyetiyle zayıflama

Astronot diyeti hem metabolizmamızı hızlandırabilir hem de zayıflamamıza yardımcı olabilir. Astronot diyetinin amacı, karbonhidratı en aza indirmek ve yüksek protein tüketimiyle kasları koruyarak 13 günde kilo verilmesini sağlamak. Peki astronot diyeti nasıl yapılır? Örnek astronot diyeti menüsüne göz atmak isteyebilirsiniz...
Şekeri hayatımızdan tamamen çıkarırsak vücudumuzda neler olur?

Şekeri hayatımızdan tamamen çıkarırsak vücudumuzda neler olur?

Kilo vermek isteyenlerin ilk yapması gereken şey şekeri azaltmak... Peki şekeri tamamen hayatımızdan çıkarırsak ne olur? Araştırmalar şeker tüketiminin bir tür 'bağımlılık' olduğunu gösteriyor. Şeker tüketmeyi bıraktığımız zaman hem formda kalmamız hem de güzelliğimize güzellik katmamız mümkün.
Böbrekleri yoran besinler

Böbrekleri yoran besinler

Böbrekler vücudunuzda çok önemli bir rol oynar; idrar yoluyla atıkları uzaklaştırmak, hormon üretmek ve kanınızdaki toksinleri ve ekstra sıvıyı filtrelemekle yükümlüdürler. Bu yüzden böbreklerinize iyi bakmalı ve onları sağlıklı tutmaya çalışmalısınız. Ne yazık ki, bazı yiyecekler onlara zarar verebilir ve aşırı tüketiminiz sonucunda böbreklerinizin normal işleyişi bu durumdan etkilenebilir. İşte, böbreklerinize ciddi şekilde zarar verebilecek popüler yiyeceklerin listesi:
Sahurda mutlaka tüketin! Hem tok tutuyor hem de kilo almayı engelliyor

Sahurda mutlaka tüketin! Hem tok tutuyor hem de kilo almayı engelliyor

Uzmanlar, oruç döneminin sağlıklı geçmesi için sahurda süt içilmesini öneriyor. Bir bardak sütün 5 saat tokluk hissi verdiğini belirten uzmanlar, sahurda süt tüketimini tavsiye ediyor.
Abartırsanız kilo aldıracak 9 sağlıklı besin

Abartırsanız kilo aldıracak 9 sağlıklı besin

Diyet listelerinde bazı besinler artık kesindir. Mesela avokado... veya kuru meyveler. Ancak bu tarz besinlerin aşırı tüketimi kilo alımına neden olur. Bu yüzden dikkatle tüketilmesi şarttır. Bu besinlerin tehlikesi genellikle yoğun yağ veya şeker oranından kaynaklanır. Abartırsanız kilo aldıracak 9 sağlıklı besinden bahsettik.
Ramazan'da güvenli gıda için dikkat edilmesi gerekenler

Ramazan'da güvenli gıda için dikkat edilmesi gerekenler

Gıda Mühendisleri Odası İzmir Şube Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Toprak, ramazanda güvenli beslenmek için nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlattı. Yemeklerin tüketilecek kadar ısıtılması ve tekrar tekrar ısıtmaktan kaçınılması gerektiğini söyleyen Toprak, "Etli yemekleri 1 ila 2 gün, etsiz yemekleri ise 3 ila 4 gün dolapta tutmamız gerekiyor. Çiğ et, balık, tavuk veya yumurtaya dokunduktan sonra mutlaka elimizi yıkamamız gerekiyor. Yumurtaları kullanmadan hemen önce yıkamalıyız" dedi.
İzini sür: Sağlıklı yaşam tabağında ne  olduğunu bilmekle başlar!

İzini sür: Sağlıklı yaşam tabağında ne olduğunu bilmekle başlar!

Pandemi hayatımıza girmeden önce de sağlıklı yaşamın en büyük etkenlerinden biri olan doğru ve iyi beslenme artık daha fazla gündemde. Hayat boyu sürdürülebilir bir sağlıklı yaşam için sorumlu gıda tüketiminde bulunmak gerekiyor. Özellikle sorumlu tüketimin ve gıda güvenliğinin giderek önem kazandığı günümüzde tabağımızda gerçekte neyin olduğunu bilmemiz bir zorunluluk hâline dönüşüyor. Tabağımızdaki yiyeceğin hikâyesini keşfetmek için bir yolculuğa da çıkmamız gerekecek.
Ceviz tükettiğinizde vücudunuzda meydana gelen değişiklikler

Ceviz tükettiğinizde vücudunuzda meydana gelen değişiklikler

Yapılan araştırmalar cevizin insan sağlığına faydalarını bir kez daha gözler önüne serdi. Cevizin özellikle beyin gelişimine katkıları biliniyordu. Ancak yapılan araştırmalar sonucu ceviz tüketiminin kısa sürede vücuda etki ettiği ve damarları temizlediği anlaşıldı. Ceviz tüketiminin kalp krizini önlediği, damarları temizlediği ve birçok fayda sağladığı ortaya çıktı! Ceviz tükettiğinizde saatler içinde vücutta meydana gelen değişimler ve cevizin faydalarını Dr. Muammer Yıldız tek tek sıraladı...
Brezilya cevizini tüketirken dikkat edilmesi gerekenler

Brezilya cevizini tüketirken dikkat edilmesi gerekenler

Sağlıklı beslenmek isteyenlerin son dönemlerde sık rağbet ettiği Brezilya cevizi, selenyum içeriğiyle bağışıklık sistemini korumada yardımcı oluyor. Ancak bu besinin kullanımı konusunda dikkatli olunması gerekiyor çünkü fazla miktarda tüketim sağlığı olumsuz etkileyebiliyor. Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Aslıhan Altuntaş, Brezilya cevizi hakkında bilgi verdi.
Propolis kullanırken dikkat edilmesi gerekenler

Propolis kullanırken dikkat edilmesi gerekenler

Yüksek Kimya Mühendisi Dr. Ebru Koç, sıvı propolis kullanırken dikkat edilmesi gerekenleri anlattı. Koç, “Propolisin özellikle damla yani sıvı formunda kullanımında suda çözünmesi konusuna dikkat edilmesi gerekiyor. Böylece propolisin su ekstrakt mı yoksa alkol ekstrakt mı olduğunu anlayabiliriz” dedi.
Kanserden korunmak için tüketilmesi gerekenler

Kanserden korunmak için tüketilmesi gerekenler

Kanserden korunmada beslenmenin de önemli bir faktör olduğunu söyleyen, Beslenme ve Diyet Uzmanı, Dyt. Havva Kılınç, “Yapılan araştırmalarda posa içeriği düşük bir diyetle beslenenlerde kalın bağırsak kanserlerinin, yüksek posalı beslenen topluluklardan daha sık görüldüğü görülmüştür. Dolayısıyla posalı besinlerin tüketimi arttırılmalıdır. Yetişkinlerde günlük alınması gerekenin minimum posa miktarı 25-30 gramdır” dedi.