Hiç mi yolu yok?: Hareketsiz kişiler nasıl kilo verebilir?

Eğer tüm gün oturarak çalıştığınız bir işte çalışıyorsanız ya da pek hareket etme şansınızın olmadığı bir yerde yaşıyorsanız kilo verme çalışmaları sizin için işkenceye dönüşebilir. Her kilo verme tüyosunda, her diyette iş dönüp dolaşıp hareket etmeye geliyor. Peki hareketsiz bir yaşam tarzınız varsa sonsuza kadar bu kilolarla mı yaşayacaksınız? Hayır. Elbette sporsuz kilo vermenin de yolları var. Eğer 8 saatlik mesainizin 4 ila 5 saatini oturarak geçiriyorsanız aşağıda yazılanları iyi okuyun.

06 Mart 2021, Cumartesi 10:41 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Diyete başlamayı ertelememek

Diyete başlamayı ertelememek

Diyete hemen ertesi gün başlayabilirsiniz. Pazartesi gününün hiçbir özelliği yok. En iyi diyet hemen ertesi gün başlanan diyettir. Planlı programlı, hesap kitap yaparak başlayacağınız diyetleri çok büyük olasılıkla sürdüremeyeceksiniz. Hesap kitap yapmayı bırakıp, hemen yarın balıklama dalın bu işe. Kafanıza yatan, çalışıyor olsanız bile hazırlamakta zorlanmayacağınız herhangi bir diyet planı ile bu işe adım atın. Yeter ki başlayın! 

Ara öğünlerinizi sağlıklı tutun

Ara öğünlerinizi sağlıklı tutun

Acıktığınızda eliniz ilk olarak bisküvi, patates cipsi ya da şekerli yiyeceklere mi gidiyor? Kilo vermek istiyorsanız, işe ilk olarak mutfak dolaplarınızdaki ve ofis çekmecelerinizde bulunan sağlıksız atıştırmalıkları çıkarmakla başlayın. Ara öğünlerinizde taze meyve, ceviz, badem, fındık gibi kuruyemişler ya da yoğurt gibi sağlıklı besinler tüketerek aşırı kalori alımının önüne geçmiş olursunuz.

Beslenme günlüğü tutun

Beslenme günlüğü tutun

Yapılan pek çok araştırmada beslenme günlüğü tutan kişilerin daha az yemek yediklerini ve günlük tutmayanlara oranla iki kat daha hızlı kilo verdiklerini biliyor muydunuz? Gün içinde yediklerinizin listesini tutmak, aşırıya kaçmanızı önlerken sizi kilo verme konusunda da motive eder.


Az ve sık yiyin

Az ve sık yiyin

Saatlerce aç kalıp büyük bir porsiyon yemeği mideye indirmeden önce bir kez daha düşünün! Öğünler arasına çok uzun saatler koymak, daha çok acıkmanıza ve buna bağlı olarak aşırı yemek yemenize neden olur. Küçük porsiyonlarda sık sık yemek yemek, gün içinde daha enerjik olmanıza ve az acıkmanızı sağlayacaktır.


 Güne yumurta ile başlayın

Güne yumurta ile başlayın

Güne yumurta içeren bir kahvaltıyla başlamak, yumurtanın uzun süre tok tutucu etkisi sayesinde tüm gün boyunca iştahınızı kontrol altına alıyor. En önemli protein kaynaklarının başında gelen yumurta tokluk hissini uzamasının yanı sıra, beyazı protein deposu, sarısı ise demir ve güçlü bir antioksidan olan A vitamini bakımından zengindir.

Uykunuzdan feragat etmeyin

Uykunuzdan feragat etmeyin

Kilo almanın en büyük sebeplerinden birinin uykusuzluk olduğunu biliyor muydunuz? Yapılan araştırmalarda yetersiz uykunun, bir şeyler yeme isteğini artırdığıı ve kilo almaya sebep olduğunu ortaya çıkardı. Günde 7-8 saat sağlıklı uyku, gün içindeki yeme alışkanlıklarınızı düzene sokacak ve aşırı yeme isteğinizi bastıracak.

Kendi yemeğinizi pişirin

Kendi yemeğinizi pişirin

Mutfağa girerek yeni tarifler denemek evde vakit geçirmenin en keyifli yolu. Deneyeceğiniz tarifleri sağlıklı olanlardan seçmekle işe başlayın. İster ana yemek ister aperatifler isterseniz de tatlılar olsun, internette sağlıklı tarifleri olan pek çok seçenek bulabilirsiniz.

 Yeşil çay için

Yeşil çay için

Yeşil çay, yağ yakımı ve kilo verme konusunda etkili bir çaydır. Metabolizmayı hızlandıran yeşil çay, sinir sistemini tetikleyerek yağ yakımını artırır ve kilo vermeyi kolaylaştırır. Yeşil çayın içerisindeki kateşin adlı madde açlık hormonunu dengede tutar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Limonlu su içmek için 6 önemli sebep