Kedi gibi mışıl mışıl uyuma rehberi

Araştırmalara göre, modern toplumlarda 8 saat gece uykusu alabilenlerin oranı yüzde 30’u geçmiyor

02 Mayıs 2019, Perşembe 21:43 Son Güncelleme:
A A

Uykusuzluk, obezite, kalp krizi, tansiyon, depresyon, diyabet gibi birçok hastalığın tetiklenmesinde rol oynuyor. 


Uzmanlar, diledikleri ortamda uyku pozisyonuna geçebilmeleriyle ünlü kediler gibi uykuya rahatlıkla dalmanın basit ve şaşırtıcı yollarını açıkladı.

-Antioksidan ve folik asit açısından zengin olduğu için uykudan 2 saat önce 2 kivi yemek. 


-Akşam saatlerinde alkol almamak. 

-Kadınlar için günde 2 litre, erkekler için 2.5 litre su tüketimi. 


-Vücut ısısını dengelemek için 21.00’de duş almak. 

-Stres giderici olarak bulaşıkları elde yıkamak. 


-Yüze 20 dakika masaj yaparak yüz kaslarını dinlendirmek. 

-Uykudan önce 45 dakika klasik müzik dinlemek.


-Nabzı dengelemek için yerde uzanarak bacakları yukarı kaldırıp duvara yaslamak. 

-Tansiyon ve nabzı dengelemek için lavanta yağı koklamak. 


-Zihni boşaltmak için yapılacaklar listesi hazırlamak. 

-Sallanan koltuk, sandalye veya hamakta uykuya yakın saatlerde zaman geçirmek. 


-Vücut ısısını dengelemek için elleri yıkayıp havluyla kurulamamak. (Kendi kendine kuruması vücut ısısının dengelenmesini sağlıyor.)

-Ormanda zaman geçirerek, video izleyerek veya bitki koklayarak yeşil terapisi yapmak. 


-Yatak odasında kırmızı ışık kullanmak. 


-Uyku hormonu salgısını desteklemek için ceviz yemek. 


-Gün içinde 5 dakikalığına kuşları izlemek. 

Sıradaki haber yükleniyor...