Sağlıklı kilo vermenin diyetisyen onaylı 12 yolu

Yapılan araştırmalara göre pandemi döneminde her 10 kişiden 6'sı kilo aldı. Egzersizin azalması ve evde vakit geçirmemiz ve dengesiz beslenmemiz de bunun en büyük nedeni. Peki aldığımız kiloları nasıl hızla vereceğiz? Sağlıklı bir şekilde zayıflamanızı sağlayacak diyetisyen onaylı tavsiyeler...

17 Haziran 2021, Perşembe 15:10 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
'MUTLAKA DİYETİSYEN KONTROLÜNDE UYGULAYIN'

'MUTLAKA DİYETİSYEN KONTROLÜNDE UYGULAYIN'

Herkesin metabolizmasının farklı olduğunu ve sağlıklı beslenme programının kişiye uygun olması gerektiğini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, “Son dönemde sıkça duyduğumuz glutensiz diyetler, ketojenik diyetler gibi özel durumlara uygun programlar diyetisyen kontrolü altında çok iyi sonuç verir. Özel diyetler mutlaka diyetisyen kontrolünde uygulanmalı” dedi.

EN SAĞLIKLI DİYET HANGİSİ?

EN SAĞLIKLI DİYET HANGİSİ?

Özel bir durumu olmayanlar için en sağlıklı bulunan diyetin Akdeniz diyeti olduğunu söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, kilo verme sürecinde mevsimlik değil, kalıcı çözümlere odaklanılması gerektiğini vurguladı.

Örnek, yaz dönemine girdiğimiz bu günlerde sağlıklı kilo vermek isteyenlere şu önerilerde bulundu:

ZAYIFLATAN TAVSİYELER

ZAYIFLATAN TAVSİYELER

  • Renkli, çeşitli ve bol miktarda sebze tüketilmeli.
  • Yaz meyveleri ölçüleri fazla kaçırabileceği için porsiyon miktarlarına dikkat edilmeli.
  • Lifli beslenilmeli. Sebze, meyvenin yanı sıra bakliyatlar ve tam tahıllı, kabuklu, rafine edilmemiş unlar ile yapılmış yiyecekler tüketilebilir. 

  • Kırmızı et azaltılmalı, haftada 2 porsiyon tüketilebilir. 
  • Balık tüketimi arttırılmalı, katı ve hayvansal yağlar azaltılmalı, zeytinyağı tüketilmeli. 
  • Ekmek, pilav, makarna gibi karbonhidrat değeri yüksek yiyecek tüketimi azaltılmalı.
  • Süt ve süt ürünleri günde 1-2 porsiyon ile sınırlandırılmalı.
  • Probiyotikli ve fermente yiyecekler tercih edilmeli.
  • Akşam yemekleri hafif tutulmalı. 

  • Günde 2 litre su içilmeli. Su, metabolizmayı canlandırmak, hücreleri yenilemek ve toksinleri atmak için çok önemli. Su içine nane, tarçın gibi ürünler eklenerek su içmeyi sevmeyenler için aroma sağlanabilir. Su, yağ yakıcı bir iksir olarak değerlendirilmemeli.
  • Fazla vücut yağlarının yanması en iyi sağlıklı ve size uygun olan beslenme ve fiziksel aktivite ile birlikte gerçekleşir. Haftada 0,5- 1,5 kg verilmesi tercih edilir. Spor olarak sevdiğiniz ve sürdürebileceğiniz sporu seçin. Her gün 45 dakikalık yürüyüş kilo vermeye destek olabilir.
  • “Uzun açlık” dediğimiz yöntem metabolizmayı canlandırmak için uygunsa denenebilir. Örneğin akşam 20.00’den ertesi gün saat 12.00’ye kadar su, çay, kahvenin dışında yemek kesilebilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 21 günde 10 kilo verdiriyor: Her gün 7 zeytin 1 kuru incir yerseniz...