Bilal Emin Turan Yatırım ordusu!
HABERİ PAYLAŞ

Yatırım ordusu!

Stratejik sektörlerde büyümeye ve ülke ekonomisini ileri taşımaya odaklanan Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK), pandemiye rağmen yatırımlarda vites yükseltti. OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, dört yıl içinde devreye alınacak yeni yatırımlarla en az 650 milyon dolarlık ithalatın önüne geçileceğini söyledi.

1961 yılında kurulan Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK), Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarının üyesi olduğu Türkiye’nin en büyük mesleki emeklilik fonu konumunda bulunuyor. Kurulduğu günden beri üyelerine destek olmayı amaçlasa da 60 yıldır ülke ekonomisine sağladığı katkı hiç şüphesiz daha büyük. 430 bin üye, 50 milyar liralık özkaynak, 118.3 milyar liralık toplam varlık, 9.1 milyar liralık vergi, 4.9 milyar dolarlık ihracat ve 32 bin kişilik istihdam... Özetle OYAK, Türkiye’nin lokomotif gruplarından biri.

Haberin Devamı

Yatırım ordusu

BAĞIMLILIĞI AZALTACAK

Demir-çelikten, çimentoya, otomotivden enerjiye ve tarıma kadar 100’den fazla şirket ile 23 ülkede faaliyet gösteren OYAK’ın yatırım planlarını, koronanın yatırımlara etkisini OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem’den dinledik. Gerçekleştirdikleri yatırımların odak noktasına sürdürülebilir büyümeyi aldıklarını vurgulayan Erdem, özellikle Türkiye’nin kısmen ya da tümüyle dışa bağımlı olduğu alanlara yatırım yapmaya devam ettiklerini söyledi.

YERLİ İMKANLARLA ÜRETİM

OYAK’ın önümüzdeki 4 yılda gerçekleştireceği yeni yatırımlarla Türkiye’nin her yıl yaklaşık 650 milyon dolardan (4.5 milyar TL) fazla döviz ödemek zorunda kaldığı ürünlerin yurtiçinde üretileceğini hatta ihraç edileceğini söyleyen Erdem, bu yatırımlardan öne çıkanları şöyle özetledi: 1-Malatya Hekimhan’da demir cevheri zenginleştirme ve peletleme tesisi, 2-İskenderun’da karbon siyahı fabrikası, 3-Manisa’da Türkiye’nin ilk zırh çeliği tesisi, 4-Kocaeli’de otomotiv ihracatına hizmet edecek Ro-Ro limanı.

Yatırım ordusu

OYAK GENEL MÜDÜRÜ SÜLEYMAN SAVAŞ ERDEM: 2020 PLANLARINA TAM GAZ DEVAM

HEDEFTE SAPMA YOK

Koronavirüsün 2020 hedef ve yatırımlarına etkisini değerlendiren Süleyman Savaş Erdem, “Bu süreci başarıyla yönettik. Üretimimizde en ufak bir aksama olmadı. 2020 planlarımızda geriye doğru sapma yok. Önümüzdeki dönemde hem mevcut faaliyet alanlarımızda hem de adım atacağımız yeni alanlarda yatırımlarımızı sürdüreceğiz” diye konuştu. Ekonomide haziran itibarıyla hızlı bir toparlanma sürecinin başladığına vurgu yapan Erdem, şöyle konuştu:

Haberin Devamı

CİDDİ CANLANMA VAR

“İkinci altı ayda önemli kazanımlar sağlayarak elimizden geldiğince bu yılı olumlu bitireceğimize inanıyoruz. Mayıs-haziran ayından beri otomotivde ciddi bir canlanma var. Demir-çelikte ve fabrikalarımızda planlı duruşların dışında üretimimiz tamamen 24 saat esasıyla devam ediyor. İstihdamda azaltmaya gitmedik hatta 1.000 kişi artırdık. Ancak bu artıştan daha da önemlisi bu süre içerisinde çalışanlarımız en ufak bir hak kaybı yaşamadı.”

1- HEKİMHAN’A JAPON ORTAKLA 800 MİLYON DOLAR

Malatya Hekimhan’da 750-800 milyon dolar yatırımla kurulacak demir cevheri zenginleştirme ve peletleme (demiri çıkarıp topaklama) tesisi, Türkiye’nin 6.2 milyon ton pelet ihtiyacının 3 milyon tonunu tek başına karşılayacak. 55 ayda tamamlanması hedeflenen tesisin, dışa bağımlılığı yıllık 350 milyon dolar azaltması öngörülüyor. Yatırım, Japon JFE Steel ortaklığıyla gerçekleşecek. Madenler ekonomiye kazandırılacak.

Haberin Devamı

2- 'KARBON SİYAHI'NDA ÜLKEYE YETECEK

OYAK, dünyada 14 milyar dolarlık pazar büyüklüğü olan ‘karbon siyahı’nın üretimine de öncülük ediyor. Başta araç lastiği olmak üzere, kauçuk ve boya sanayii gibi farklı sektörlerin üretiminde ana maddelerden biri olan karbon siyahı, bu alanda dünyanın en büyük üreticilerinden Continental Carboun’un hakim şirketi Tayvanlı International CSRC Investment işbirliği ile İskenderun’da üretilecek. Türkiye’nin yıllık 220 bin tonluk ihtiyacını karşılayacak tesis 300 milyon dolarlık ithalatı engelleyecek.

3-YERLİ ZIRH ÇELİĞİYLE SAVUNMA

OYAK, geçen yıl zırh çeliği üreticisi Finlandiyalı Miilux OY’un çoğunluk hissesinin sahibi oldu. Bu kapsamda, Türkiye’nin en büyük yerlileştirme projelerinden birine imza atan OYAK, Türkiye’de fabrika kurma kararı aldı. Türkiye’nin yıllık 17-20 bin ton arasında olan zırh çeliği ihtiyacının tamamını karşılamak için kurulan bu tesis sayesinde, zırh çeliği ithalatı sıfırlanacak. Hatta üretim fazlası ihraç edilecek.

4-İHRACAT ÜSSÜ RO-RO LİMANI

Türkiye için önemli ihtiyaçlardan biri olan otomotiv odaklı Ro-Ro limanı inşaatı için de harekete geçen OYAK, Nippon Yusen Kaisha (NYK Line) ortaklığıyla 110 milyon dolarlık OYAK Port yatırımının temelini 2019’da attı. 2021 yılı başında faaliyete geçmesi planlanan OYAK Port, otomotiv sektöründe artan ihracat hacminin ortaya çıkardığı talebi karşılayacak ve bir ihracat üssü olarak hizmet verecek.

ÇİMENTODA 5 YILDA İLK 5’E GİRECEK

Yurtdışında da yatırımlarına hız kesmeden devam eden OYAK, çimentoda önümüzdeki 5 yılda dünyanın ilk 5’ine girmeyi hedefliyor. Bu amaçla, Afrika’yı büyüme alanı olarak seçen OYAK, Fildişi Sahili’nde üretime başlarken Kamerun’da ise üretime hazırlanıyor.

Yatırım ordusu

250 MİLYARLIK SEKTÖRDE BÜYÜYECEK

“Enerji, önem verdiğimiz, fırsatlar gördüğümüz sektörlerden biri” diyen Süleyman Savaş Erdem, Total Oil Türkiye ve M Oil yatırımlarına dikkat çekti. Erdem, şöyle devam etti: “Total ve M Oil yatırımlarına sadece enerji yatırımı olarak bakmamamız lazım. 13 binden fazla istasyon, günde 4 milyondan fazla araç ile 800 milyondan fazla kişinin ziyaret etmiş olduğu, büyüklüğü yaklaşık 250 milyar TL olan bir sektöre yapmış olduğumuz yatırımdan bahsediyoruz. Bu yatırımla sektöre 5’inci oyuncu olarak adım attık. Amacımız 5’inci olarak kalmak değil, mutlaka büyüyebilmek. Özellikle dağıtım kanalları olarak değerlendirdiğimizde sektörle alakalı başka oyun planlarımızın olduğunu söyleyebilirim.”

Sıradaki haber yükleniyor...
holder