Yeni reklam yüzümüz: MasterChef

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Geçtiğimiz cumartesi akşamı izleyecek bir şeyler ararken MasterChef’e denk geldim.

Yarışmayı, formatını, Acun Medya’ya ait olduğunu biliyorum fakat daha önce hiç izlememiştim. Konsept ve mekan bilgilerim eksikti. Yarışma başladı ve dikkat ettim ki ne yemek pişiriliyorsa onun en lezzetli sunum görseliyle, ekranın altında meşhur bir online yemek sipariş kanalının reklamı dönüyor. 

"Mantıklı bir fikir, acaba işe yarıyor mu?" falan derken sosyal medya gündemini iyi takip eden bir arkadaşım dedi ki, "Ne yemek konsa olay oluyor. Hatta geçen hafta İstanbul'da lahmacun kalmadı! Restoranlarda sipariş teslim süreleri iki katına çıktı!"

Başında da çok mantıklı gelen bu reklam çalışması, böylelikle benim için bir araştırma konusu oluverdi. Hemen Instagram, Twitter karıştırmaya başladım. Hatta o online sipariş firmasından bir arkadaşımı arayıp teyit aldım. Kesin bilgi olarak söylüyorum: Şu an gıda sektörünün en büyük reklam yüzü MasterChef.

Hayran ve reyting aritmetikleri tutmuyor

Televizyondan konu açılmışken birkaç gözlemimi de şuraya bırakayım:

Eskiden bir oyuncunun veya müzisyenin ne kadar çok fan’ı, yani hayranı varsa, filmleri izlenir, konserleri dolar, projeleri başarılı olurdu. Fakat bu durum artık çok değişmiş. Sosyal medyada kötü bir yorum yapsanız binlerce hakaretle saldıran hayran kitleleri var ya; işte onlar sadece o sosyal medya ağından ibaret olabiliyorlarmış! Ana akıma ve etkin hayata fazla katkıları yokmuş. Milyonlarca hayranı, çok yakışıklı/güzel yüzü olan fakat son dizi projesi yayından kaldırılmış, iş birliği yaptığı markalarla yollarını ayırmış bir sürü isim var. Bakalım bu örneğim diğer starlarımızın da başına gelecek mi?

Unutmadan kişisel fikrimi de söyleyeyim: Bu dizi ve film sektörü öyle enteresan ki, bir projeyle var olabiliyor veya tek filmle unutulan isminizi zirveye çıkarabiliyorsunuz!

Modanın haftası İtalya’da

Yaşadığımız virüs sürecinden dolayı birçok etkinlik, davet, konser ve defile iptal edildi. Bazı markalar bu durumdan memnun olsa da, sektörde çok büyük bir kan kaybı yaşanıyor.

Her durumu pozitife çeviren PR, bu konuda da kendini gösterdi.

Ünlü İtalyan moda devi Moschino en ince ayrıntıların dahi yer aldığı, Jeremy Scott imzalı koleksiyonun tanıtıldığı muhteşem bir defile gerçekleştirdi.

Cansız oyuncak bebeklerle defileyi gerçekleştiren marka, bu defile ve çekimleri yaparken de her şeyi kusursuz hazırlamış. 

BAYILDIM!

Instagram'da gerginlik var

Duyduğuma göre beraber fazlasıyla vakit geçiren dörtlü bir influencer ekibi küsmüş. Bu küslüğün yarattığı sonuçlar benim köşeme kadar geldi!

Araları açılıp küstükten sonra durumu unutup yoluna bakamayan bu ekip, Instagram hikayelerinden laf sokmalara, "Aynı projede yer almam" restleşmesine devam ediyormuş. Ayrı masalarda ayrı ayrı insanlarla oturup kendi tarafına bir yeni isim daha eklemeye çalışıyorlarmış. 

Hatta PİYASA İKİYE BÖLÜNMÜŞ.

Birçok isim de arada kalıp mağdur olmuş ama yine de taraflarını seçmişler.

Bu konuda benim bir tarafım yok. Özellikle dahil olmak istemem. Duyduklarım tam tamına doğruysa, konunun gidişatını veya sonucunu yine buradan yazarım.

Yazarlarımızdan

22 Ekim 2020, Perşembe 10:20
22 Ekim 2020, Perşembe 10:06
22 Ekim 2020, Perşembe 10:05
22 Ekim 2020, Perşembe 09:27
Sıradaki haber yükleniyor...
holder