Uğur Alkapar Denizli'de 5. yıl kutlaması
HABERİ PAYLAŞ

Denizli'de 5. yıl kutlaması

Üniversite için İstanbul’a gelene kadar tüm hayatımın geçtiği, doğup büyüdüğüm güzelim memleketim Denizli, ülkemizin gastronomi haritasında önemli bir yer tutuyor. Bulunduğu coğrafyanın sunduğu ürün çeşitliliğiyle renkli bir mutfağa sahip Denizli.

Denizlide 5. yıl kutlaması

Son yıllarda Denizli gastronomisinin sahiplenildiğini görmek beni çok mutlu ediyor. Denizli’nin en önemli yeme içme markalarından biri olan Labada Brasserie, Ege, Akdeniz ve Anadolu mutfağını sahipleniyor, bölgenin bereketli topraklarından ve tarihsel köklerinden ilham alıyor.

Domatesleri kendi elimle topladım.

Gonca Saldanlı’nın kurduğu Labada geçtiğimiz günlerde beşinci yılını kutladı. Biz de bu sevince ortak olduk. Aydem Enerji, Tabea, Tale’s, Buldan’s ve Sevilen Group sponsorluğunda, Gonca Hanım bizi müthiş bir gastronomi keşfine çıkardı.

Denizlide 5. yıl kutlaması

Önce Buldan’a gittik. Çocukluğumun geçtiği sokaklara yıllar sonra dönmek ve anneannemle oturduğumuz evin artık terk edilmiş bir bina olması içimi burksa da Buldan’ın ülke çapında değer görüyor olması beni mutlu etti.

700 RAKIMDA KAHVALTI

Burada 230 yıllık Buldan Kültürevi’ni ziyaret ettik, yenilenmiş Buldan evlerinin olduğu sokakları gezdik. Tabii ki Buldan simidi yedik. Sonra Tekke denilen yörede Buldan’a has Girye domatesi topladık ve 700 rakımda unutulmaz bir kahvaltı yaptık. Soframız yöresel ürünlerle doluydu. Buldan’s markasıyla Buldan’ın tekstil mirasını modern dünyayla buluşturan İhsan Dönmez’in bizi motive eden konuşmasından sonra Denizli’ye geçtik.

Denizlide 5. yıl kutlaması

Meşhur Kebapçı Enver’de Denizli kebabı yedik. Akşam Publin Labada’da gerçekleşen 5. yıl kutlama yemeğinde ise Kale biberi çorbası, Labada otu dolması, tahinli Çameli taze fasulye kavurması yedik. İkinci gün Sevilen Bağları’nda bağbozumuna katıldık ve bu lezzet dolu macerayı istemeyerek sonlandırdık. Bu organizasyonu yapan, Labada’nın kurucusu Gonca Saldanlı ve ekibi Denizli gastronomisine bir artı değer daha katmış oldu.

ÖZEL BİR DAVET

Karaköy’deki The Peninsula Istanbul’un, terasında yer alan Gallada ve Topside Bar yenilikçi Türk-Asya mutfağına ait menüsünü geçtiğimiz günlerde özel bir davet ile tanıttı. Davetin üç ev sahibi vardı:

Denizlide 5. yıl kutlaması

Gallada’nın şefi Fatih Tutak, The Hongkong and Shanghai Hotels, Limited’in Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Clement Kwok, The Peninsula Istanbul Genel Müdürü Jonathan H. Crook… Ünlü akınına uğrayan gecede Ece Sükan, Akasya Asıltürkmen, Nesrin Cavadzade, Didem Soydan, Mert Yazıcıoğlu gibi isimler dikkat çekti.

BÜYÜLÜ BİR AKŞAM

Türkiye’nin ilk modern ve çağdaş sanat müzesi İstanbul Modern’in içinde yer alan Restoran Modern, İstanbul’un kültür, sanat ve iş çevresini buluşturan büyülü bir akşama ev sahipliği yaptı. Tarihi Yarımada manzarasının nefes kesen fonunda gerçekleşen akşamda, Saffet Emre Tonguç ve Serda Büyükkoyuncu şiirsel anlatımlarıyla İstanbul’un gizemli öykülerini davetlilerle paylaştı. Restoran Modern şehrin sadece gastronomisine değil, kültür hayatına da renk katıyor.