Armut tipi vücutları şekle sokmak için diyet ve egzersiz önerileri

Armut tipi vücutlar Türkiye'de en çok rastladığımız vücut tiplerinin başında geliyor. Bu tip vücutlarda kilo ağırlıklı olarak kalçada ve basenlerde toplanmıştır. Dar bir bel ve karın bölgesi söz konusudur; omuzlar da kalçadan daha dardır. Armut tipi vücutların kilo vermesi diğer vücut tiplerine göre bazen daha sıkıntılı bir süreç olabiliyor. Peki armut tipi vücut kilo vermek için nasıl beslenmeli?

20 Şubat 2021, Cumartesi 11:50 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Armut tipi vücutlar hangi sporu yapmamalı?

Armut tipi vücutlar hangi sporu yapmamalı?

Armut şeklinde bir vücuda sahip olanlar çok fazla bisiklete binmekten ve spinning yapmaktan kaçınmalıdır, çünkü bu sporlar vücudun alt kısımlarında kas yapar.

Armut tipi vücutlar hangi sporu yapmalı?

Armut tipi vücutlar hangi sporu yapmalı?

Koşmak en uygun egzersizdir. Basit pilates hareketleri, özellikle de yan yatılarak yapılan bacak egzersizleri (düz yüzeye yan olarak uzanıp üstteki bacağı kalça hizasına kadar yukarı kaldırmak, nefes almak, nefes vermek ve bu esnada havadaki bacağınızı yavaşça yere iki santimetre kalana kadar yere indirmek), bacak kaslarını uzatacağı ve esneteceği için tavsiye edilebilir.


Armut tipi vücutlar nasıl şekillendirilir?

Armut tipi vücutlar nasıl şekillendirilir?

Armut şekilli vücutlarda omuzlar genellikle dardır ve eğri görünür. Duruşunuzu düzeltmek ve omuzlarınızı açmak için yoga hareketlerinden yararlanabilirsiniz; böylece vücudunuzun orantısı dengelenecek ve kalça kısmı daha dar görünecektir. Şınav çekerek ya da kaldırabileceğiniz ağırlıklarla çalışarak pazı ve dış kol kaslarınızı ve omuzlarınızın hatlarını güçlendirebilirsiniz.

Armut tipi vücutların egzersiz planı nasıl olmalı?

Armut tipi vücutların egzersiz planı nasıl olmalı?

Armut grubundakiler diğer gruplardan daha fazla çalışmak zorundadır; dolayısıyla sık "mola vererek" egzersiz yapmak daha etkili olacaktır. Örneğin iki dakika süresince saatte 5 km. hızla koşun, ardından iki dakika boyunca yürüyün (nefes alışverişlerinizin normal seviyede kalacağı bir hızda yürümelisiniz). Bu koşma ve yürüme tekrarını toplam 20 dk. sürdürün. Bu yavaşlayıp hızlanan ve tekrar yavaşlayan hareket serisiyle etkili biçimde yağ yakarsınız ve sonuçları da daha çabuk görürsünüz.


Armut tipi vücutlarda kilo ilk nereden gider?

Armut tipi vücutlarda kilo ilk nereden gider?

Armut grubundakiler spor yapmaya başladıkları zaman, ilk aşamada verdikleri kilolar önce vücutlarının üst bölümünden gider. İstediğiniz hedef bölgelerdeki yağı yakmaya başlayana kadar belli bir süre geçecektir ve siz bu süre boyunca pes etmemelisiniz.

Armut tipi vücutlar nasıl yağ yakabilir?

Armut tipi vücutlar nasıl yağ yakabilir?

Armut şekline en sık Türk kadınlarında rastlanır. Armut grubundakilerin aldıkları bütün kilo, vücut orantısından dolayı doğrudan en istenmeyen bölgelere gider. İdeal diyet, omega'sı yüksek yağları kapsar. Bol bol uskumru, somon ve ringa balığıyla beyaz etli balıktüketebilirsiniz, çünkü bunlar önemli, yağlı asitleri ihtiva ettiği için vücutta süt ürünleri ve kırmızı et gibi doymuş yağlardan farklı işlem görürler. Bu yağlar vücutta depolanmaz; tam tersine bu yağların her zerresi vücuttaki hücre membranlarında kullanılır.


Armut tipi vücutlara beslenme tüyoları

Armut tipi vücutlara beslenme tüyoları

Beslenmenizi tamamıyla değiştirmenize gerek yoktur; sadece akılcı küçük manevralar yapmanız yeterlidir. Mesela tam yağlı krem peynir yerine daha az yağlı peynir tercih edebilir, yağlı etler yerine de yağsız ızgara et tüketebilirsiniz. Hazır satılan salata sosu yerine sirke, limon, zeytinyağı kullanabilirsiniz ve tuzlu fıstık yerine de tuzsuz bademle fındık yiyebilirsiniz.

Neler içmemeli?

Neler içmemeli?

Kafein sizin için felakettir. Çünkü doğrudan basen-kalça bölgenizdeki yağ hücrelerinde depolanır ve selülite de yol açar. Bunun yerine yeşil çay içebilirsiniz; böylece metabolizmanızın daha hızlı çalışmasına da yardımcı olmuş olursunuz.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Aldığınız kaloriyi günde en az 100 kalori azaltmanın 12 yolu