Ekonomi Kozmetikte ruj etkisi

Kozmetikte ruj etkisi

Paylaş
Kozmetikte ruj etkisi

Pandemi, ülkeler arası gerginlikler ve küresel enflasyona rağmen kozmetik sektörü tüm dünyada büyümeye devam ediyor. Uzmanlar bunu ‘ruj etkisi’ne yani insanların kendilerini iyi hissetmek için küçük mutluluklar peşinde koşmasına bağlıyor. Türkiye’de sektörün bu yıl 35 milyar dolara ulaşması bekleniyor. // Hülya Çaylak - Posta

Güzellik sektörü hem Türkiye hem de dünyada her geçen yıl giderek büyümeye devam ediyor. Pandemideki karantina dönemlerinde dahi 10 kat yükselen kozmetik alışverişleri, şimdi de yüksek enflasyona rağmen artarak devam ediyor. Dünya kozmetik pazarı ortalama 500 milyar dolar olurken, Türkiye kozmetik pazarı da 2021’de 20 milyar liraya yaklaşmıştı. 2022 verileri henüz net olmasa da pazar büyüklüğünün 35 milyar liraya ulaştığı tahmin ediliyor. Üstelik bu yükseliş yalnızca fiyatların artmasından kaynaklanmıyor, pazarın satış adedinde de çift haneli büyüme söz konusu.

Haberin Devamı

PAZAR PAYIYLA TÜRKİYE ÖNDE

Sosyal medya uygulamalarının da etkisiyle güzellik talebi giderek artıyor. Hatta pandemi döneminde cilt bakım ürünleri kullanımı yüzde 89 iken, bu oran da şimdilerde yüzde 100’e çıktı. Türkiye sektörel olarak büyüme hızıyla da dikkat çekiyor. Özellikle son 10 yılda Türkiye kozmetik pazarı yıllık yüzde 10 büyürken, Avrupa’da bu oran yüzde 5’te kalıyor. Son birkaç yılda ise Türkiye’nin büyüme hızının yüzde 15-20’lere yaklaştığı tahmin ediliyor. 2025’e kadar Avrupa kozmetik pazarını, yüzde 16’lık pazar payıyla, en fazla büyütecek ülkenin Türkiye olması bekleniyor.

53 BİN KİŞİNİN 1 GÜNLÜK SUYU KADAR

L’Oréal Türkiye’nin pazar payının yüzde 20’lere ulaştığını vurgulayan Gökçen, marka olarak sürdürülebilirlik projelerine odaklandıklarını söyledi. İstanbul Üretim Tesisi’ni ‘Suyu Geri Dönüştüren Su Dostu Fabrika’ya dönüştürdüklerini belirten Gökçen, “2.5 yıl süren ve 14 milyon TL yatırımla gerçekleştirilen bu dönüşümle İstanbul Üretim Tesisi’nde endüstriyel suyun yüzde 100’ünü geri dönüştürerek tekrar kullanacağız. Böylece her yıl 10 milyon litre su tasarrufu sağlayacağız. Bu, 53 bin İstanbullunun 1 günlük su tüketimine denk gelen bir tasarruf. Başka bir deyişle 4 kişilik ailenin 36 yıllık su kullanımına eşit” diye konuştu. Gökçen, L’Oréal Grup’un, tüm dünyada endüstriyel süreçlerde kullanılan suyun yüzde 100’ünü 2030’a kadar geri dönüşüme kazandırmayı hedeflendiğini söyledi.

Haberin Devamı

KRİZ DÖNEMLERİNDE GÜZELLİK

Tüm dünyada yaşanan pandemi ve ardından gelen enflasyonist baskılara rağmen kozmetik pazarının bu denli büyümesini ‘ruj etkisi’ kavramıyla açıklayan L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, “Ruj etkisi aslında tüketicilerin kötü giden ekonomik koşulların getirdiği finansal zorluklara rağmen görünüşlerini iyileştirecek ürünlere para harcama isteğini anlatıyor. Bu kavram ABD’de yaşanan ekonomik krizlerde birçok firmanın ruj satışlarında yaşanan artış nedeniyle ortaya çıktı” dedi.

BİR ÇEŞİT MEYDAN OKUMA

İkinci Dünya Savaşı’nda dahi kadınların kırmızı ruj sürdüğünü vurgulayan Gökçen, “Bu o kadınlar için, yaşanan kaosa karşı adeta bir meydan okumaydı. Yani kırmızı ruj aslında dünyayı güzelliğin kurtaracağını simgeliyor. Günümüzdeki durumu buna benzetebiliriz aslında” dedi. Kozmetik sektöründeki veriler de bu durumu doğrular nitelikte. Örneğin pandemide maske kullanımı arttığı için ruj satışları azalmıştı ama aynı etki göz makyajına yansımıştı. İngiliz gazete The Daily Telegraph’ın yaptığı bir habere göre, 2020’de dünyada göz makyajı pazarı yüzde 204 büyürken, ruj satışları yüzde 15 düşmüştü.

Haberin Devamı

HEM CİRODA HEM DE ADETTE

2022 yılı kozmetik pazarını değerlendiren Gökçen, “Pandemi ve ardından yaşanan fiyat artışlarına rağmen, tüketicilerin kozmetik ürünlerine olan talebi artarak devam etti. Yüzde 26 ile cilt bakım ürünleri pazardaki en yüksek paya sahip olurken, lüks tüketim ürünlerinin satışı da hız kazandı. 2023’te pazarın hem adette hem ciroda dinamik büyümesine devam edeceğini öngörüyoruz. L’Oréal Türkiye olarak bu yıl pazarın 1.5-2 katı kadar büyümeyi hedefliyoruz” dedi. 

Haberin Devamı