Mutlu eden besinler

Her insan zaman zaman kendini mutsuz, kaygılı ve enerjisi düşük hissedebiliyor. Stres gibi birçok faktörün serotonin, norepinefrin ve dopamin gibi hormonların seviyelerini azalttığını belirten Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, ruh halinin tüketilen besinlerden de etkilendiğini söyledi. Tuba Örnek, ruh halimizi olumlu etkileyen besinleri şöyle sıraladı...

01 Mayıs 2019, Çarşamba 09:18
A A
ELMA

ELMA

Elma antioksidan içeriği sayesinde beyin fonksiyonlarını olumlu yönde etkiler.

YEŞİL ÇAY

YEŞİL ÇAY

Yeşil çay mod yükseltici fitokimyasal olan tanenleri içerir ve konsantrasyonu arttırır.

TRİPTOFAN İÇEREN BESİNLER

TRİPTOFAN İÇEREN BESİNLER

Hindi, çikolata, tavuk, nohut, semizotu melatonin üretimini sağlayan triptofandan zengindir ve iyi bir uyku sağlar.

KARPUZ

KARPUZ

Karpuz, B6 vitamini sayesinde uykuyu düzenler.

FOLİK ASİT İÇEREN BESİNLER

FOLİK ASİT İÇEREN BESİNLER

Kuşkonmaz iyi bir folik asit kaynağıdır. Ayrıca ıspanak, turp, brokoli ve brüksel lahanası folik asit içerir ve depresyona iyi gelir.

BAL

BAL

Bal, mutlu hissetmemize yarayan serotonin sentezinden sorumlu triptofanın kullanımını sağlar.

OMEGA 3

OMEGA 3

Omega 3 yağ asitleri (balık, semizotu, ceviz) kalp koruyuculuğunun yanı sıra depresyon ve anksiyeteye karşı da olumlu etkisi var. 

D VİTAMİNİ

D VİTAMİNİ

Düşük D vitamini seviyeleri de ruh halini olumsuz etkiler. En iyi kaynak güneştir. Besinlerde ise yumurta, somon ve ton balığı az da olsa D vitamini içerir.

Sıradaki haber yükleniyor...