Mutlu olmak için tüketmeniz gereken 7 besin

Her insan zaman zaman kendini mutsuz, kaygılı ve enerjisi düşük hissedebiliyor. Mutlu olmak için alışkanlıklar kadar beslenmemize de dikkat etmemiz gerekiyor. Peki hangi besinler mutluluk veriyor? Stres gibi birçok faktörün serotonin, norepinefrin ve dopamin gibi hormonların seviyelerini azalttığını belirten Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, ruh halinin tüketilen besinlerden de etkilendiğini söyledi. Tuba Örnek, ruh halimizi olumlu etkileyen besinleri sıraladı.

09 Ağustos 2020, Pazar 10:48 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-Elma

1-Elma

Elma antioksidan içeriği sayesinde beyin fonksiyonlarını olumlu yönde etkiler.

2-Yeşil çay

2-Yeşil çay

Yeşil çay mod yükseltici fitokimyasal olan tanenleri içerir ve konsantrasyonu artırır.

3-Triptofan içeren besinler

3-Triptofan içeren besinler

Hindi, çikolata, tavuk, nohut, semizotu melatonin üretimini sağlayan triptofandan zengindir ve iyi bir uyku sağlar.

4-Karpuz

4-Karpuz

Karpuz, B6 vitamini sayesinde uykuyu düzenler.

5-Folik asit içeren besinler

5-Folik asit içeren besinler

Kuşkonmaz iyi bir folik asit kaynağıdır. Ayrıca ıspanak, turp, brokoli ve brüksel lahanası folik asit içerir ve depresyona iyi gelir.

6-Bal

6-Bal

Bal, mutlu hissetmemize yarayan serotonin sentezinden sorumlu triptofanın kullanımını sağlar.

7-D vitamini

7-D vitamini

Düşük D vitamini seviyeleri de ruh halini olumsuz etkiler. En iyi kaynak güneştir. Besinlerde ise yumurta, somon ve ton balığı az da olsa D vitamini içerir.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Unutkanlık psikolojik sorunların işareti olabilir