Uyurken kilo vermek için 10 etkili tüyo

Uyurken kilo verilir mi? Yok canım, sonuçta hareket etmiyorsunuz. Ama şu yönden düşünün, yemek de yemiyorsunuz. Dolayısıyla uyurken kilo vermek mümkün. Peki uyurken kilo vermeyi nasıl artırabiliriz. Hayatınızda yapacağınız ufak tefek değişikliklerle uyurken kalori yakmayı sağlayabilirsiniz. Sabahları tartıldığınızda ekside görmek sizi bir hayli mutlu edecek.

13 Nisan 2021, Salı 09:22 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Ertesi günü planlayın

Ertesi günü planlayın

Sabah uyandığınızda yapacağınız bazı şeyleri aceleyle unutabilirsiniz. Karmaşa yaşamamak için planlarınızı geceden yapın. Ertesi gün öğlen yiyeceğiniz sağlıklı yemeği geceden hazırlayın ve paketleyip buzdolabına yerleştirin. Spor çantanızı hazırlayın ve kapının yanına koyun. Sevdiğiniz yoga pozisyonlarını bir not kağıdına yazıp banyo aynanıza yapıştırın. Böylece kendinize sağlıklı bir rutin oluşturun.

Odanın sıcaklığını düşürün

Odanın sıcaklığını düşürün

Amerikan Ulusal Sağlık Enstitüsünde yapılan araştırma, uyurken oda sıcaklığını düşürmenin metabolizmayı hızlandırdığını gösterdi. Yapılan çalışmada 31 sağlıklı yetişkin 24 Cº ve 19 Cº’lik odalarda uyutuldu. Araştırmacılar serin odada uyuyanların, sıcak odada uyuyanlara göre %7 daha fazla kalori yaktığını tespit etti. Bunun sebebinin ise vücudun, normal vücut ısısı olan 37 Cº’yi koruyabilmek için uyku sırasında çalışması olarak açıklandı. Araştırmanın başındaki isim olan Francesco Saverio Celi, “araştırmanın sonucuna göre, 19 Cº’lik oda sıcaklığında geçirdiğiniz her 24 uyku saati, fazladan 100 kalori yakmanıza yardımcı olabiliyor” diyor. Eğer kilo vermek istiyorsanız, bir kaç derece daha serin bir odada uyumanız size hiç bir zarar vermeyecektir, ancak yaşam tarzınızda başka hiçbir değişiklik yapmadan gerçekten kilo verdiğiniz takdirde bu durum sizi bir hayli memnun edecektir.


Çalar saatinizi hiç kapatmayın

Çalar saatinizi hiç kapatmayın

Brigham Young Üniversitesi’nde yapılan araştırma, her sabah aynı saatte kalkan kadınların, her gün farklı saatlerde uyanan kadınlara göre daha zayıf olduklarını gösteriyor. Üstelik her gün en az 7 saat uyumak ve aynı saatte kalkmak kalp hastalıkları ve kanser riskini de azaltıyor. Sabah ne kadar geç uyanırsanız o kadar acıkmış oluyorsunuz ve kalorili yiyeceklere eğiliminiz artıyor.

 Yatmadan önce elektroniklerle ilgilenmeyin

Yatmadan önce elektroniklerle ilgilenmeyin

Gece lambası kullanmayın. Yatmadan iki saat önce bütün manyetik cihazları kapatın ve ortadan kaldırın. Böylece manyetik dalgalar uykunuzu engelleyemeyecektir. Beyaz ışık, uyku düzeni ve kilo kontrolü üzerinde olumsuz etki yapar. Yatak odasındaki en ufak ışık kaynağı bile kilo aldırabilir.

 Odanıza hakim  olan rengi değiştirin

Odanıza hakim olan rengi değiştirin

Fastfood zincirlerinin logo renklerinde neden kırmızı ve sarının ağırlıklı olarak kullanıldığını biliyor musunuz? Çünkü kırmızı ve sarı gibi uyarıcı renkler, siz fark etmeseniz de iştahınızı açıyor. Yatak odanızın dekorasyonunda sarı ve kırmızı renkleri tercih etmeyin. Bunun yerine mavi gibi daha sakin renkleri kullanarak bilinç altınıza acıkma sinyalleri göndermeyin.


 Yatmadan önce protein tozu için

Yatmadan önce protein tozu için

Her ne kadar yatmadan önce bir şeyler yemek ya da kalorili gıdalar tüketmek tüm uzmanların karşı olduğu bir konu olsa da, yatmadan 30-60 dakika önce içilen 150 kalorilik protein tozu metabolizmayı hızlandırıyor, kan basıncını düşürüyor ve vücut fonksiyonlarının daha iyi çalışmasına olanak sağlıyor.

 Nane esansı kullanın

Nane esansı kullanın

Kokular da tıpkı renkler gibi bilinç altımıza acıkma sinyalleri gönderme özelliğine sahip. Hatta bazılarımız için kokuların renklerden daha etkili bir uyaran olduğunu söyleyebiliriz. Vanilya, muz ve yeşil çay içeren oda parfümleri veya mumlar daha çok acıkmanıza, naneli kokular ise iştahınızın kapanmasına neden oluyor.

  Mutfağa giriş saatlerini sınırlayın

Mutfağa giriş saatlerini sınırlayın

Mutfağınıza giriş-çıkış saatleri koyun, böylece gece yeme alışkanlığınızdan uzaklaşabilirsiniz. Uykuya yakın zamanlarda yemek, daha çok kilo almanıza sebep oluyor. Mutfağınızı ve yeme-içme faaliyetlerinizi size uygun bir saatle sınırlandırırsanız daha sağlıklı kilo verebilirsiniz.

 Akşam  geç saate bırakmayın

Akşam geç saate bırakmayın

Akşam yemeğinizi yeterince erken yerseniz (ideal saatler 17.00-19.00), sindirim metabolizmasının akşam erkenden işini bitirebilmesi için yeterinde zamanı olacaktır. Akşam yemeğinden sonra hafif bir yürüyüş hem zayıflamanıza hem günün stresini azaltmaya yardımcı olur.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Adele'in kilo vermesini sağlayan 6 sır