Bu meyveler kilo vermeyi engelliyor!

Kilo vermek için doğru besinleri tüketmek kadar bazı besinlerden de uzak durmak şart. Zayıflama çabamızda aşırı yağlı, hazır ve kalorili yiyeceklerden uzak durmamız gerektiğini hepimiz biliyoruz. Peki aynı durumun bazı meyveler için de geçerli olduğunu söylesek? Diyet Uzmanı Dr. Michael Mosley, kilo vermek isteyenlerin tüketmesi gereken ve uzak durması gereken besinler hakkında önerilerde bulundu. Diyet yaparken hangi meyvelerden uzak durmamız gerektiği konusunda bilgi vermeyi ihmal etmedi. / ÖZEL

12 Ekim 2021, Salı 09:58 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kilo vermek istiyorsanız, bunun için birçok diyet şeklinin olduğunu duymuşsunuzdur. Her diyet her insanda farklı işler, bu nedenle diyet yapmaya karar verirseniz bir uzmandan mutlaka yardım almalısınız. 

Son yıllarda popüler olan diyetlerden biri de aralıklı oruç diyeti. BBC’ye konuşan İngiliz diyet uzmanı Dr. Michael Mosley, aralıklı orucun diyabet sorununa da iyi geldiğini söylüyor. Aralıklı oruçta Akdeniz tipi beslenmeyi tavsiye eden Dr. Mosley, egzersiz yapmanın önemini de vurguluyor. Elbette Akdeniz tipi beslenirken bazı yiyecekleri tüketmeli bazılarından ise uzak durmalısınız.

AKDENİZ DİYETİNİN FAYDALARI

AKDENİZ DİYETİNİN FAYDALARI

Akdeniz tipi beslenme ya da Akdeniz diyetinin kilo vermenin yanı sıra sağlığa birçok faydası bulunuyor. Düşük karbonhidratlı Akdeniz diyeti, farklı renklerde sebze ve meyve tüketmeyi gerektiğinden, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu antioksidan ve antienflamatuvar bitkisel besinleri almanızı sağlar. 

Akdeniz diyetindeki yüksek lifli besinler, sağlığımız için önemli bir yeri olan kalın bağırsaktaki trilyonlarda mikrobiyomun desteklenmesini sağlayan iyi bir yoldur.

Yine Akdeniz diyetinde önemli bir yeri olan zeytinyağı, bağırsak sağlığını destekler. Zeytinyağını salata, sebzeler, baklagiller ve mercimekte kullanabilirsiniz.

Bu haber ilginizi çekebilir: Akdeniz diyeti neden yılın en iyi diyetleri listesine girdi?

RUH HALİNİ DÜZENLİYOR

RUH HALİNİ DÜZENLİYOR

Prebiyotik gıdalar ise psikobiyotik diyetin temelini oluşturur. Sebzeler ve yüksek lifli gıdalar beyin için iyidir ve ruh halinizi yükselterek anksiyete seviyelerinizin düşmesine yardımcı olur. 

Prebiyotik kaynağı olan pırasa, soğan ve sarımsak, bağırsaklardaki iyi bakterileri destekleyerek zararlı bakterilere karşı koyarlar. 

Kefir, kombu çayı ve lahana turşusu gibi fermente yiyecekler bağırsaktaki iyi bakterileri güçlendirirler. Lif zengini meyve ve sebzeler ile tam tahıllı gıdalar, bağırsak mikrobiyomunun iyileşmesine ve gelişmesine katkıda bulunur. 

AKDENİZ DİYETİ ÖRNEĞİ

AKDENİZ DİYETİ ÖRNEĞİ

Akdeniz diyetinde güne yumurta ile başlamak önemli. Yumurtanızı haşlanmış ya da sahanda tercih edebilirsiniz. Yumurta uzun süre tok kalmanıza yardımcı olacaktır. Kahvaltınıza füme somon veya acı biber de ekleyebilirsiniz. 

Sabahları erkenden yemek yemekte zorlanıyorsanız tam yağlı yoğurt da tüketebilirsiniz.

Gün içinde sağlıklı yağlar içeren gıdalar tüketin. Yağlı balıklara ekleyeceğiniz sebzeler hem yemeğin tadının daha iyi olmasını sağlayacak hem de vitaminlerin emilimini kolaylaştıracaktır. 

Fasulye ve mercimek tüketerek daha doygun hissedebilirsiniz. 

Kabuklu kuru yemişler de Akdeniz diyetinin önemli bir parçasıdır. Kuru yemişler iyi birer mineral, vitamin, sağlıklı yağ ve lif kaynağıdır. Sade olarak da salataya ekleyerek de tüketebilirsiniz.

Bu haber ilginizi çekebilir: En sağlıklı zayıflatan 5 diyet

BU GIDALARDAN UZAK DURUN

BU GIDALARDAN UZAK DURUN

Tüm bunların yanı sıra Dr. Mosley, kaçınmamız gereken bazı gıdalar olduğunu da söylüyor. İşlenmiş gıdalar, sindirim sistemindeki iyi bakterilerin yok olmasına neden olur. Bağırsak sağlığınızı iyi korursanız, o da size iyi bakar. 

Şekeri kesmeniz, tatlandırılmış içecek ve tatlıları haftada bir ya da ikiden fazla tüketmemeniz gerekiyor. 

Ayrıca ekmek, makarna, patates ve pirinç gibi nişastalı gıdaların da tüketimini minimum düzeye çekmeniz gerekiyor. Bu gıdaları tam tahıllar bulgur, kinoa, arpa ve karabuğdayla değiştirebilirsiniz. 

Düşük yağlı ürünler şekerle doludur ve çoğu insanın düşündüğü kadar sağlıklı değillerdir. 

Bu haber ilginizi çekebilir: Fazlası zarar olan 'sağlıklı' gıdalar

KİLO VERMEYİ ENGELLEYEN MEYVELER

KİLO VERMEYİ ENGELLEYEN MEYVELER

Peki Akdeniz diyetinde hangi meyvelerden kaçınmalıyız? Orman meyveleri, elma ve armut tüketebilirsiniz. Ancak bazı meyveler, yüksek oranda şeker içerdiği için kilo vermenizi engelleyebilir. Bu meyveler şöyle:

  • Mango
  • Ananas
  • Kavun
  • Muz

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Mide guruldaması zayıflamanızı kolaylaştırıyor!